בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

בתי אבות סיעודיים

חשיבות הביטוח הסיעודי המשלים

ברוב התביעות הסיעודיות בהן מטפל משרדי אנו מדברים עם ילדיו או קרובי משפחתו של החולה הסיעודי.
בשעת קרות אירוע סיעודי יש צורך כספי מיידי למימון מטפל סיעודי או במקרים חמורים יותר אשפוז במוסד סיעודי, טיפול ביתי עלותו כ-6000 ₪ לחודש ואשפוז מוסדי כ-13-14000 ₪ מישהו צריך לממן סכומים אלו.
ישנה אשליה כי הנושא הסיעודי נמצא באחריות המדינה או קופות החולים או ביטוח לאומי ומשרד הרווחה.
החדשות הרעות הן שכל אחד מהגורמים הנ"ל מטפל בתחום מסויים בטיפול במקרה סיעוד אך אין רשות אחת שתחת כנפיה ניתן לקבל מלוא המידע השירות והטיפול בקרות מקרה סיעוד.

קרא עוד »

תפקיד העובדת הסוציאלית בבתי אבות סיעודיים חלק ב'

אחד מתפקידיה השונים של העובדת הסוציאלית היא שמירה על כבודם ופרטיותם של המטופלים במוסדות השיקום השונים. העובדת הסוציאלית תדאג לרווחתו של המטופל ותבטיח שמירה על זכויותיו, כבודו ופרטיותו מצד כל האנשים שבאים איתו במגע, הן על-ידי הצוות המטפל, והן על-ידי מטופלים אחרים ואף בני משפחה.
העובדת הסוציאלית תוודא את נוחיותו של המטופל בבית האבות ותדאג ליצירת מרחב פרטי ובו ימצאו חפציו האישיים של המטופל, וכן תדאג שלמטופל תינתן בחירה חופשית עד כמה שניתן בבחירת בגדיו, את מזונו ואת השתתפותו בפעילויות השונות המוצעות בבתי אבות.

קרא עוד »

בית חולים סיעודי

בית חולים סיעודי או בית חולים גריאטרי מיועד לטיפול במחלות הזיקנה השונות. זהו בית חולים אשר בשונה מבית חולים רגיל מתמחה בטיפול בקשישים ובמחלות הקשורות לזיקנה.

בחירת בית חולים סיעודי

קרא עוד »

בתי אבות סיעודיים בקיבוצים

עם הזדקנות אוכלוסיית מקימי הקיבוצים נוצר צורך לטפל באותם אנשים ולספק להם את מסגרת טיפולית ותומכת.
בשל הצורך ההולך וגובר ובשל העובדה שהאוכלוסיה בקיבוצים מבוגרת אף יותר מאשר מחוץ לקיבוץ (13.6% קשישים מעל גיל 65 לעומת 9.7% בממוצע ארצי) הוקמו בקיבוצים בתי אבות סיעודיים.

קרא עוד »

חודש המודעות למחלת הפרקינסון

חודש אפריל מצויין כחודש המודעות למחלת הפרקינסון. מחלת הפרקינסון, התוקפת בעיקר אנשים בגיל המבוגר, עלתה למודעות העולמית בעקבות מחלתו של השחקן האמריקאי-קנדי מייקל ג'יי פוקס לפני כ-20 שנה כשהוא רק בן 30.

קרא עוד »

תפקיד העובדת הסוציאלית בבתי אבות סיעודיים חלק א'

המעבר מחיים פרטיים בבית לחיים במסגרת מוסדית כמו בית אבות או בית חולים גריאטרי הוא שלב קשה ביותר הן עבור המטופל והן עבור בני משפחתו, במיוחד כאשר המעבר מלווה במגבלות פיזיות ומנטליות. המעבר לסביבה מוסדית מחולל שינוי משמעותי בחייו של המטופל ושל משפחתו וכרוך באובדן רב. בכדי לעזור למטופל ולמשפחתו להסתגל למצב החדש ולהיקלט באופן חלק לבית החולים הגריאטרי, תלווה את התהליך עובדת סוציאלית, שתהיה שותפה מלאה להשתלבותו של המטופל במוסד.

קרא עוד »

תפקיד המנהל הרפואי בבית אבות סיעודי

בכל בית אבות סיעודי ישנו מנהל הרפואי, שעליו חלה האחריות על הטיפול הכוללני בבית האבות, וכן רופא הבית אשר נותן את הטיפול הראשוני למטופלים (את שני התפקידים יכול למלא אדם אחד). על שני בעלי התפקידים להיות בעלי רישיון עיסוק ברפואה בתוקף וכן בעלי ניסיון בתחום הגריאטריה.

המנהל הרפואי הוא חלק מהנהלת בית האבות, והוא האחראי להשתתפות הצוות הרב-מקצועי של בית האבות בביקורות ופיקוחים, וכן שיפור ותיקון השירות, במידת הצורך. בנוסף, אחראי המנהל הרפואי לקביעת מועדי פגישות עם משפחות המטופלים.

קרא עוד »

בית אבות סיעודי – מעקב רפואי

המעקב הרפואי השוטף הינו חלק חשוב ביותר בתוכנית הטיפולים של השוהים בבית אבות סיעודי. מעקב זה משמש הן כבסיס על פיו נקבעת תוכנית הטיפולים והן לצורכי מעקב. חשוב להכיר את הנהלים בנושא שכן כך ניתן לדעת למה לצפות מהטיפול בבית האבות.

בעת השהייה במחלקה סיעודית בתוך בית אבות או בבית דיור מוגן ישנו צורך לבצע מעקב רפואי שוטף. השגחה זו באה על מנת למנוע בעיות או סיבוכים אפשריים ולאבחן כל שינוי במצב המאושפז. למעקב זה, אם כן, ישנן 2 מטרות:

קרא עוד »
דילוג לתוכן