בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

בית חולים סיעודי

בית חולים סיעודי

בית חולים סיעודי או בית חולים גריאטרי מיועד לטיפול במחלות הזיקנה השונות. זהו בית חולים אשר בשונה מבית חולים רגיל מתמחה בטיפול בקשישים ובמחלות הקשורות לזיקנה.

בחירת בית חולים סיעודי
בחירת בית חולים סיעודי בדומה לבחירת בית אבות הוא נושא מורכב עם שיקולים רבים המעורבים בתהליך הבחירה. הדבר הראשון אותו יש לבחור הוא בית חולים אשר יוכל להעניק את הטיפול הטוב והמתאים ביותר לבעיות מהן סובל הקשיש. בהרבה מקרים הדבר שמאפיין קשישים הוא כמה מחלות או בעיות במקביל ויש צורך לבדוק האם בית החולים הסיעודי יכול לתת מענה לכולם. למשל, אם הקשיש סובל מדמנציה, בעיות לב ופצעי לחץ אז יש צורך למצוא מקום שיכול לתת מענה לכל הבעיות.
שיקול נוסף חשוב הוא המיקום – חשוב למצוא מקום שיהיה נוח למשפחה ולחברים לבקר. שתהיה נגישות טובה לכלי רכב פרטיים או לתחבורה ציבורית.
שיקול נוסף הוא הנושא הכספי – ישנם בתי חולים סיעודיים המקבלים חולים דרך קוד אשפוז של משרד הבריאות (במימון משרד הבריאות) או במקרים מסויימים דרך מימון קופות החולים. במקומות אחרים האשפוז הוא פרטי והסכומים גבוהים יותר.
שיקול חשוב נוסף הוא איכות הטיפול וה"כימיה" עם הצוות המטפל. חשוב למצוא מקום שבו התחושה היא ש"יש על מי לסמוך" ושהצוות, מעבר לרמה המקצועית, יידע לתת מענה גם לצרכים הרגשיים הן של המטופל והן של בני המשפחה. איכות הטיפול מתבטאת גם במכשור הקיים במקום ובפעילויות הנעשות. למשל – האם קיימת בריכה להידרותרפיה? האם ישנן פעילויות חברתיות במקום?

מחלקות בית חולים סיעודי
מחלקה גריאטרית לתשושי נפש (פסיכיאטריה) המיועדת לטיפול במחלות הפוגעות בקוגניציה כגון אלצהיימר ומחלות דמנציה האחרות.
מחלקת לב גריאטרית המיועדת לטיפול בחולי לב קשישים.
מחלקת עור גריאטרית אשר מתמחה בין היתר בטיפול בפצעי לחץ.
מחלקה גריאטרית אונקולוגית.
מחלקה גריאטרית אורטופדית.
מחלקת טיפול נמרץ גריאטרית.
מחלקת שיקום גריאטרית – המתמחה בשיקום קשישים לאחר ניתוח או פציעה

על מנת לקבל סיוע ללא תשלום בבחירת בית חולים סיעודי, בתי אבות או דיור מוגן בכל הארץ ניתן לפנות אלינו לטלפון 053-336-2407 24 שעות ביממה.

דילוג לתוכן