בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

חודש המודעות למחלת הפרקינסון

חודש המודעות למחלת הפרקינסון

חודש אפריל מצויין כחודש המודעות למחלת הפרקינסון. מחלת הפרקינסון, התוקפת בעיקר אנשים בגיל המבוגר, עלתה למודעות העולמית בעקבות מחלתו של השחקן האמריקאי-קנדי מייקל ג'יי פוקס לפני כ-20 שנה כשהוא רק בן 30.
מייקל ג'יי פוקס הקים קרן לגיוס כספים לחקר המחלה וכיום המחקר של המחלה התקדם מאוד והמדענים עובדים על מציאת תרופה שתרפה לחלוטין את המחלה. למרות שהיעד עוד נראה רחוק, התרחשו בשנים האחרונות מספר פריצות דרך במחקר של המחלה, בעקבות אותן השקעות כספים, וכיום נראה שאחד מ-2 כיווני המחקר העיקריים: Gene therapy ושימוש בתאי גזע יוכל להוביל לפריצת הדרך המיוחלת ולמציאת תרופה למחלה. כמובן שדרושים עוד משאבים רבים ועל כן קיים חודש המודעות למחלה.
המאפיין הבולט של מחלת הפרקינסון הוא רעד בלתי נשלט בשרירי הגוף, אולם היא מתאפיינת בעוד תסמינים של חוסר שליטה על שרירי הגוף: חוסר יכולת להניע איברים, הרגשת מאובנות, הנעת שרירים בלתי נשלטת וכן הלאה. החולים במחלה ממשיכים להישאר צלולים אולם מאבדים את היכולת לשלוט על גופם, על הדיבור שלהם, על היכולת לבטא רגשות באמצעות הבעות פנים וכו'. הרצון להניע את האיברים קיים אולם המחלה משבשת את המסר מלהגיע ליעד שלו.
הטיפולים המקובלים היום מסייעים במניעת ההתדרדרות במחלת הפרקינסון עד כמה שניתן אולם עדיין לא קיימת תרופה של ממש למחלה. בין הטיפולים הפחות שגרתיים ניתן למצוא בתי אבות אשר משתמשים בקנביס רפואי לצורך הטיפול ברעד של המחלה. שימוש בקנאביס רפואי מפחית לזמן מה את תסמיני המחלה ומאפשר לחולים בה לבצע פעולות שאינם מסוגלים אלמלא השימוש בקנאביס. כאשר המחלה מתקדמת לעתים ניתן לשקול מעבר לבית אבות סיעודי, שם החולה יכול לקבל טיפול מסור מסביב לשעון על ידי הצוות המטפל.
על מנת למצוא בית אבות התואם את הצורך של החולה ובני משפחתו וסיוע במציאת מקורות מימון ניתן לפנות לייעוץ והכוונה, ללא עלות, בטלפון – 053-336-2407.

דילוג לתוכן