בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

תפקיד המנהל הרפואי בבית אבות סיעודי

תפקיד המנהל הרפואי בבית אבות סיעודי

בכל בית אבות סיעודי ישנו מנהל הרפואי, שעליו חלה האחריות על הטיפול הכוללני בבית האבות, וכן רופא הבית אשר נותן את הטיפול הראשוני למטופלים (את שני התפקידים יכול למלא אדם אחד). על שני בעלי התפקידים להיות בעלי רישיון עיסוק ברפואה בתוקף וכן בעלי ניסיון בתחום הגריאטריה.

המנהל הרפואי הוא חלק מהנהלת בית האבות, והוא האחראי להשתתפות הצוות הרב-מקצועי של בית האבות בביקורות ופיקוחים, וכן שיפור ותיקון השירות, במידת הצורך. בנוסף, אחראי המנהל הרפואי לקביעת מועדי פגישות עם משפחות המטופלים.

מתפקידו של המנהל הרפואי לדאוג לכך שקבלת המטופלים תתבצע בהתאם לצרכיהם האישיים, וכן לדאוג למעורבות גורמים רפואיים נוספים במידת הצורך. המנהל הרפואי יוודא את התאמתו של המטופל המועמד לקבלה לאשפוז סיעודי או תשוש נפש. בנוסף, יעקוב המנהל הרפואי אחרי ההחלטות לגבי אופי הטיפול הרפואי, בהתאם לבדיקות שנעשות בתהליך הקבלה, ויוודא שהטיפול אכן הולם את מצב הנבדק. במידה והעריך כי המטופל מיועד לשיקום או סיעודי מורכב, ידווח המנהל הרפואי לגורמים המתאימים ויקבע את העברת המטופל למסגרת המתאימה לו ביותר. רופא הבית הוא הרופא הראשוני האחראי על קבלת מטופלים והוא האמון על הפעילות הרפואית השוטפת בבית האבות הסיעודי, וכן על הבקרה עליה.

בכל מקרה של חשד למטופל אשר אינו מתאים לטיפול שנקבע לו, או אשר לא מתאים לתנאי האשפוז, וכן מטופל אשר שינה את הסטטוס למטופל שיקומי, תשוש נפש או סיעודי מורכב- יודיע רופא הבית לממונים עליו ולכל הגורמים הרלוונטיים בכדי לשמור על בריאותו ושלומו של המטופל.

על מנת להתייעץ עם מומחים, ללא תשלום, לגבי האפשרויות של כניסה לבית אבות סיעודי או בית אבות לתשושי נפש בכל הארץ ניתן להתקשר 24 שעות לטלפון – 053-336-2407.

דילוג לתוכן