בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

שימוש בקנאביס רפואי בבתי אבות סיעודיים

שימוש בקנאביס רפואי בבתי אבות סיעודיים

לאחרונה התפרסם על טיפול פורץ דרך שנעשה בבית האבות הסיעודי בקיבוץ נען.
מדובר על שימוש קבוע בקנאביס (מריחואנה) במרשם רופא של השוהים במקום בתור אמצעי טיפול קבוע.
כיום ישנו ידע רב בנוגע להארכת חיי הקשישים אולם לא תמיד איכות חייהם טובה והרבה מהם סובלים מבעיות שונות הקשורות לגיל הזיקנה. אם אלו בעיות קוגניטיביות, ירידה ביכולת הריכוז, השיפוט, הזיכרון וההתמצאות במרחב, אם אלו בעיות פיזיות כרוניות כגון דלקות מפרקים אשר מפריעות מאוד למהלך החיים, אם אלו בעיות של ירידה בתפקוד הפיזי והזדקקות לעזרים שונים ולסיוע בפעולות היומיום. בעיה נפוצה הנלווית לאוסף הבעיות המתואר היא ירידה במצב הרוח ודיכאון אצל קשישים.
שימוש בקנאביס בבתי אבות סיעודיים נכנס לנישה של תרופה המשפרת את איכות החיים של השוהים במקום. היא מסייעת להקל על סימפטומים של קשת רחבה מאוד של בעיות.
הקנאביס מסייע להפחתת תופעות הרעד הנלוות למחלת הפרקינסון ובכך מאפשר לחולים לבצע פעולות שלפני כן לא היו יכולים בשום אופן לבצע. הקנאביס גם ידוע בסיוע שלו לשכך כאבים וניתן להשתמש בו במינון מסוים להפחתת כאבים כרוניים כגון דלקות מפרקים, סרטן וכן הלאה.
שימוש נוסף בקנאביס רפואי הנעשה בבית אבות הוא לשיפור רמת החיים – היכולת להתרכז, להניע את האיברים ולבצע פעולות עולה בסיוע קנאביס. הקנאביס גם משפר את מצב הרוח ומסייע לקשישים לאכול טוב יותר ולהתחזק מהבחינה הפיזית והנפשית.

שימוש בקנאביס רפואי מעורר לעתים תחושה של מחלוקת בעצם השימוש בו שהרי הוא ידוע כ"סם" אסור בשימוש בחיי היומיום. אולם אם מסתכלים בהשוואה לסמים אחרים, מסוכנים בהרבה, הניתנים כתרופות בדרך קבע ניתן להבין שמדובר שפיתרון זה במינון מתאים ובהשגחה רפואית הוא פיתרון מצוין לקשת רחבה מאוד של בעיות שקשישים השוהים בבית אבות סובלים מהן.

השימוש בקנאביס רפואי נותן גם לצוות המטפל בבית האבות תחושה של הישג שכן הם חווים את ההתדרדרות במצבם של הקשישים בדרך קבע וחשים הרבה פעמים תסכול על כך שלא ניתן בידם לסייע די הצורך למכאובם או לתופעות מהן הם סובלים. שימוש בקנאביס רפואי בבתי אבות סיעודיים הוא כלי בידי הצוות הרב-מקצועי במקום להקל על הקשישים ולהעלות את רמת החיים שלהם.

לצורך ייעוץ והכוונה לבתי אבות סיעודיים ניתן לפנות למומחה 24 שעות ללא תשלום בטלפון – 072-334-0766

דילוג לתוכן