בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

סימנים מעידים לאלצהיימר

סימנים מעידים לאלצהיימר

להלן סקירה של עשרת הסימפטומים השכיחים של מחלת האלצהיימר שהיא הגורם השכיח ביותר לדמנציה (שיטיון) בקרב האוכלוסיה המבוגרת. בתי אבות המטפלים בחולי אלצהיימר נקראים בתי אבות לתשושי נפש והם ערוכים להתמודד עם מגוון תסמיני המחלה על מנת לשפר ככל הניתן את איכות חייהם של החולים.

אובדן זיכרון – המדובר הוא באובדן זיכרון אשר משפיע השפעה ניכרת על העבודה. טבעי לשכוח מפעם לפעם דברים, מטלות ועם העלייה בגיל שכיחות זו עולה ועדיין אין המדובר בדמנציה. חולי דמנציה שוכחים פריטים מסויימים ולא נזכרים בהם מאוחר יותר, שוכחים לעתים קרובות יותר תוך פגיעה ממשית באיכות החיים וביכולת לבצע מטלות.

בעיות שפה – חולי אלצהיימר מתקשים לעתים להשלים משפטים פשוטים. קושי מפעם לפעם "למצוא" את המילה הנכונה קיים אצל כולם אולם לרוב מחליפים את המילה במילה דומה. אצל חולי אלצהיימר היכולת למצוא גם מילים פשוטות נפגעת וכן לא קיימת היכולת להחליף מילה אחת באחרת.

כושר שיפוט לקוי – יכולת השיפוט של חולי אלצהיימר מתדרדרת במידה כזו שאם יש תחום שהוא באחריותם (למשל יש ברשותם כלב או חתול) הם עלולים לשכוח לגמרי מקיומו ולפיכך מהאחריות שלהם כלפיו.

קושי במילוי מטלות יומיום – חולי אלצהיימר יכולים להניח תבשיל בתנור ואז לשכוח שבכלל הכינו אותו מלכתחילה. אובדן הזיכרון לטווח הקצר מונע מהם במקרים רבים למלא אחר מטלות פשוטות.

שינויים באישיות – חולי אלצהיימר סובלים לעתים קרובות משינויים דרסטיים בהתנהגות ובאישיות. במקרים רבים הנטייה היא לכיוון רוגז, חשדנות ופחד מפני אנשים.

שינויי התנהגות – שינויים דרסטיים בהתנהגות בזמן קצר הם דבר שמאפיין את מחלת האלצהיימר. למשל, שינוי ממצב רוח מרומם לכעס או לדיכאון בזמן קצר ביותר.

חוסר התמצאות במרחב ובזמן – חולי אלצהיימר הולכים לאיבוד בקלות, אפילו ברחוב שהם גרים בו שנים ארוכות ללא יכולות להבין כיצד הגיעו למקום בו הם נמצאים או כיצד לחזור הביתה.

קושי בפתרון בעיות מופשטות – היכולת לחשיבה מופשטת כגון חישובים פשוטים או אפילו היכולת להבין מה הם מספרים הם דבר המאפיין את מחלת האלצהיימר.

הנחת חפצים שלא במקומם – הנטייה להניח חפצים שלא במקום יכולה להופיע במידה זו או אחרת אצל כל אחד מאיתנו. חולי אלצהיימר יכולים להניח דברים במקומות שונים לחלוטין מהמקומות הטבעיים – למשל להניח נעליים במקרר או דברי מזון בתוך האמבטיה.

על מנת למצוא בית אבות לתשושי נפש העונה על הצרכים המיוחדים של הסובלים מאלצהיימר חשוב להתייעץ עם מומחה בתחום. לייעוץ והכוונה לבתי אבות לתשושי נפש בכל הארץ, 24 שעות ביממה ניתן להתקשר לטלפון – 053-336-2407.

דילוג לתוכן