בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

דיור מוגן ובית אבות סיעודי

דיור מוגן ובית אבות סיעודי

בזמן האחרון ניתן להבחין בשינוי מגמה בפתרונות הדיור המוצעים לבני גיל הזהב.
אם בעבר ניתן היה להבחין בצורה ברורה בין סוגי המוסדות השונים, הרי שכיום הבחנה זו הולכת ומיטשטשת וישנם מוסדות רבים המשלבים פתרונות שונים תחת קורת גג אחת.
החלוקה המקובלת של המוסדות לשהייה ממושכת לבני גיל הזהב הינה:
דיור מוגן פרטי – מיועד לקשישים עצמאיים המעוניינים במסגרת תומכת אשר תעניק להם ביטחון ושלווה. בית הדיור המוגן לוקח על עצמו לבצע חלק ניכר מפעולות היומיום ובכך להקל על העומס של הקשישים ולפנות אותם לעסוק בדברים שמעניינים אותם. בדיור המוגן ישנה דאגה למזון, לפעילויות חברתיות מגוונות, שירותי אם בית, שירותי שמירה, ניקיון וכן הלאה. התפיסה בבסיס הדיור המוגן הינה לאפשר רמת חיים גבוהה גם בגיל המבוגר.
בית אבות לעצמאיים ותשושים – זהו פיתרון המיועד לקשישים הזקוקים למסגרת תומכת בחלק מפעולות היומיום שלהם. מסגרת זו מפוקחת על ידי משרד הרווחה במסגרת חוק המעונות. ההבחנה בין דיור מוגן פרטי לבין בית אבות לעצמאיים ותשושים הינה לרוב ברמת המעורבות של המקום בחיי היומיום של הקשיש. אם הדיור המוגן מציע לרוב עצמאות מוחלטת לקשישים בתוך מסגרת תומכת הרי שבית האבות יציע לרוב מעורבות גבוהה יותר בשגרת היומיום של הקשישים השוהים בו.
בית אבות סיעודי – זהו בית אבות או בית חולים גריאטרי אשר מכיל מחלקה סיעודית המיועדת לקשישים אשר מצבם התפקודי הוגדר כסיעודי. בתי אבות סיעודיים מפוקחים על ידי משרד הבריאות ומכילים צוות רפואי ורב-מקצועי אשר מיומן בטיפול סיעודי. צוות זה יכיל לרוב אחיות סיעודיות, פיזיותרפיסטים, תזונאים וכן הלאה.
בית אבות לתשושי נפש – בית אבות אשר מכיל מחלקה המיועדת לטיפול בקשישים עם דמנציה. מחלקה זו כמו המחלקה הסיעודית מפוקחת אף היא על ידי משרד הבריאות.
בית אבות שיקומיבית אבות המכיל מחלקה המיועדת לקשישים סיעודיים עם אופק שיקומי. לרוב מדובר בקשישים אחרי תאונה או ניתוח השוהים במקום לזמן קצר יחסית ומשתחררים לביתם לאחר שמצבם משתפר.

הבחנות אלו בין המוסדות השונים כבר לא תמיד ברורות וכיום נפוץ למצוא בתי דיור מוגן פרטיים אשר מכילים גם מחלקות סיעודיות ומחלקות לתשושי נפש. מחלקות אלו משמשות את דיירי הבית בעת הצורך ומונעות את הצורך לעבור בית אבות כאשר המצב התפקודי מתחיל להתדרדר.

לכן, כאשר בוחרים מוסד, חשוב לבדוק גם אילו מחלקות נוספות הוא מכיל בנוסף למחלקות בהן אנו מעוניינים כרגע. חשיבה זו לטווח ארוך יכולה לסייע מאוד בעת הצורך ולמנוע מעברים מיותרים.
על מנת להתייעץ עם מומחה, ללא עלות, לגבי המוסד הרלוונטי ניתן להתקשר 24 שעות ביממה לטלפון מספר – 072-334-0766.

דילוג לתוכן