בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

בית אבות לתשושי נפש ואיכות חייו של המטופל

בית אבות לתשושי נפש ואיכות חייו של המטופל

המחלות הדמנטיות ובראשן אלצהיימר הינן מחלות הנמשכות זמן רב וההתדרדרות של מצב החולה במחלה הינה איטית. ברוב המקרים התהליך הניווני לוקח שנים ארוכות. הטיפול בחולה במחלת האלצהיימר אינו פשוט כלל ועיקר וגורר קשיים פיזיים, נפשיים ורגשיים.

טיפול בחולה הלוקה באלצהיימר בבית הינו משימה תובענית מאין כמותה. יש לדאוג לצרכים הפיזיים של המטופל אולם בד בבד אסור לזנוח את הקשיים שחווה הגורם המטפל – בין אם זה קרוב משפחה או מטפל זר. שהייה קרובה לאדם הדמנטי גוררת במקרים רבים דיכאון של המטפל הן בשל הצפייה בהתדרדרות ההדרגתית במצב והן בשל השהייה המתמשכת עם אדם קרוב הנוטה בעצמו למצבי רוח משתנים ולהתפרצויות.

בחלק מן המקרים מעדיפים האנשים להשאיר את הקשיש הלוקה באלצהיימר בביתו. במקרה כזה על המטפל העיקרי לדאוג לעצמו לתזונה בריאה, לפעילות גופנית, למפגשים חברתיים וליציאות תכופות מהבית – וזאת על מנת שיוכל להתמיד במשימה המתמשכת בטיפול בחולה וזאת מתוך כוחות נפשיים מתאימים.

בשלבי המחלה המתקדמים מעדיפים חלק ניכר מהאנשים למצוא מסגרת מתאימה לקשיש החולה – בית אבות לתשושי נפש. בית אבות שכזה כולל צוות המיומן בטיפול באלצהיימר עם כל המשמעויות הנגזרות מכך – התמודדות עם ההתדרדרות הקוגניטיבית הכוללת אובדן זיכרון, אובדן כושר ההתמצאות והנטייה "ללכת לאיבוד", אובדן המעקב אחרי הזמן וכו'. לצוות המטפל יש את כל הכלים על מנת להקנות לקשיש את איכות החיים הגבוהה ביותר אליה הוא מסוגל להגיע. המטרה היא להקל עליו ככל האפשר ולהקנות לו אפשרויות התמודדות עם המחלה. הדבר כולל שימוש בסימנים מיוחדים המסייעים להתמודדות עם אובדן ההתמצאות במרחב, שימוש מרובה בשעונים ובאמצעי עזר להזכרת הזמן ושימוש בשגרת יום על מנת להקל על אובדן המעקב אחרי הזמן. צוות פסיכו-גריאטרי היכול לסייע עם הדיכאונות והשינויים התכופים במצב הרוח, צוות אחיות מיומן אשר יודע כיצד להתייחס בסבלנות ובכבוד לקשישים תשושי הנפש.

בתי אבות לתשושי נפש מבוקרים על ידי משרד הבריאות ונערכות בהם ביקורות תקופתיות על מנת לוודא שהם עומדים בתקנים שקובע החוק.

על מנת למצוא בית אבות לתשושי נפש ניתן להתייעץ עם מומחה 24 שעות ביממה בטלפון – 053-336-2407.

דילוג לתוכן