בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

ייעוץ והכוונה במציאת בית אבות סיעודי – חלק ב'

ייעוץ והכוונה במציאת בית אבות סיעודי – חלק ב'

בחלק זה של המאמר נמשיך לסקור את הדגשים השונים במציאת בית אבות סיעודי.

קריטריון חשוב הוא הנושא הכספי. מהי עלות האשפוז החודשית במקום? האם ניתן לקבל מימון ממשרד הבריאות? (מה שמכונה – קבלת "קוד" של משרד הבריאות). האם במקרה שאנחנו מחכים ל"קוד", בזמן ההמתנה (שיכולה להימשך מספר חודשים) ניתן להכניס את האדם בתשלום חלקי – מושג הנקרא "טרום קוד". ישנם בתי אבות אשר מוכנים לשכן את האדם עוד לפני קבלת הקוד בתשלום חלקי. תהליך קבלת ה"קוד" ממשרד הבריאות הינו תהליך ארוך ובירוקרטי. ייעוץ והכוונה נכונים במהלך תהליך זה יכולים לקצר אותו משמעותית ולהקל על המשפחות במהלכו.

דבר נוסף שחשוב לשים לב אליו הוא המיקום של בית האבות הסיעודי. נרצה שהמיקום יהיה קרוב אלינו על מנת שנוכל לבוא לבקר בקלות ולא נצטרך לסוע מרחקים ארוכים. חשובה גם הנגישות של המקום – האם יש תחבורה ציבורית אליו? האם יש חניה כשאנו מגיעים ברכב פרטי? האם נוח להגיע לשם? אם לאדם השוהה בבית אבות ישנם ילדים הפזורים ברחבי הארץ, נרצה שהמוסד יהיה קרוב לפחות לאחד הילדים אשר יוכל לבקר ולתת מענה לצרכים השונים אם יתעוררו.

מלבד המיקום הנוח לנו נרצה בית אבות יהיה מטופח. שהסביבה תהיה נעימה ושקטה, שתהיה חצר בה יכולים האנשים השוהים שם לשבת ושם גם נוכל לקיים ביקורים. שהחדרים יהיו מסודרים ונקיים וכך גם הסביבה המיידית של בית האבות סביבה מטופחת ונעימה משפיעה מאוד על ההרגשה של השוהים במקום ועל בני המשפחה.

ייעוץ והכוונה ללא תשלום 24 שעות ביממה – 072-334-0766

דילוג לתוכן