בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

ייעוץ והכוונה במציאת בית אבות סיעודי – חלק א'

ייעוץ והכוונה במציאת בית אבות סיעודי – חלק א'

מציאת בית אבות סיעודי עבור הקרובים לנו אינה משימה קלה. ישנם המון צרכים שצריך לשים עליהם דגש ולדאוג שהם מתמלאים. ישנם הצרכים הפיזיים של האדם עבורו אנחנו מחפשים מקום. בנוסף אליהם ישנם הצרכים הנפשיים והחברתיים של אותו אדם, הצרכים שלנו, הקרובים לו ואילוצים שונים כגון נגישות המקום, הקרבה אלינו והיכולת שלנו לבקר שם וכו,

חלק מן המקרים בהם מחפשים בית אבות סיעודי, הדבר נעשה תוך לחץ של זמן שמקשה מאוד על חיפוש ראוי. הדבר יכול להגיע כתוצאה מהתדרדרות רפואית פתאומית במצב כגון שבץ או ניתוח. במקרה כזה בתי החולים אינם משאירים לאשפוז את המטופלים זמן רב ודורשים מן המשפחה למצוא סידור בזמן קצר מאוד – לעתים אפילו מהיום למחר. במקרה כזה, פנייה לעזרה בייעוץ והכוונה יכולה להיות קריטית במציאת מקום ראוי שעונה על הדרישות שלנו.

הקריטריון הראשון שנחפש יהיה טיפול נאות. דבר ראשון יש צורך לענות על הצרכים הפיזיים של האדם עבורו אנו מחפשים את הסידור. נחפש אם כן מקום שיענה על כל הצרכים הפיזיים המאפיינים את האדם עבורו אנו מחפשים מקום. מעבר למילוי הצורך הפיזי, נרצה שהטיפול בבית אבות יהיה מסור ואכפתי תוך מתן כבוד. נרצה מקום עם צוות רפואי מיומן היכול לטפל בכל בעיה עתידית שעלולה להיווצר. חשוב להקפיד שגם הצוות הסיעודי מסור ואכפתי. דבר נוסף שנרצה הוא שהתקשורת שלנו כמשפחה עם הצוות המטפל יהיה טוב ושניתן יהיה להתייעץ עמם ושיקשיבו לצרכים ולבקשות שלנו. נרצה מקום עם מספר רב של אחיות סיעודיות וכוח אדם מלא על מנת שיוכלו להיענות לצרכים של מי ששוהה שם באופן המהיר ביותר.

כאשר מחפשים בית אבות סיעודי חובה להקפיד שיש לו רישיון בתוקף מטעם משרד הבריאות. משרד הבריאות הוא זה שמפקח על המחלקות הסיעודיות והמחלקות לתשושי נפש במוסדות השונים. כאשר יש רישיון בתוקף זה אומר שהמקום ממלא אחרי שורה ארוכה של נהלים רפואיים ומסוגל לטפל בקשישים סיעודיים. בנוסף, כחלק מהרישיון, צריכים המוסדות לעמוד בשורת תקנים שונים כגון מצבת כוח אדם, התנהלות בחירום וכו'.

ייעוץ והכוונה ללא תשלום 24 שעות ביממה – 072-334-0766

דילוג לתוכן