בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

הסימפטומים למחלת האלצהיימר

הסימפטומים למחלת האלצהיימר

מחלת האלצהיימר הינה אחד הגורמים לדמנציה בקרב קשישים. דמנציה, או בשמה העברי שיטיון, הינה ירידה משמעותית ביכולת המנטלית, אובדן זיכרון, חוסר התמצאות ובשלבי המחלה המתקדמים ניוון של האישיות.

תחילת מחלת האלצהיימר
לרוב מתחילה המחלה בצורה איטית ומחריפה באופן הדרגתי עם הזמן, כך שלעתים קשה לאבחן את המחלה בשלביה הראשונים. תפקודי המוח העיקריים שנפגעים הינם הזיכרון, יכולת ההתמצאות בסביבה, היכולת לעקוב אחרי הזמן, היכולת להכיר אנשים – נפגעים. בנוסף, חולי האלצהיימר לא מצליחים למצוא מילים בעת שיחה, מתקשים בפעולות חשבון ובפעולות מנטליות מופשטות כגון אלו. כפי שצויין קודם, ישנו גם שינוי באישיות האדם ברוב הפעמים.

תחילת המחלה מופיעה כתופעות שבדרך כלל לא מייחסים להן חשיבות. אנשי מקצוע הלוקים במחלה מפגינים יכולת מקצועית חלשה יותר. הסימן המובחן הראשון יהיה בהרבה מקרים חוסר יכולת לזכור אירועים שהתרחשו לאחרונה. סימנים נוספים יהיו שינויים במצב הרוח, חרדה או שינויי אישיות. צורת הדיבור עלולה להשתנות, תוך שימוש במילים פשוטות, תחביר שגוי במשפט וחוסר יכולת למצוא את המילה הנכונה במהלך משפט. ככל שהמחלה מתקדמת סימנים אלו הופכים להיות ברורים יותר ומקשים על האדם להמשיך ולתפקד תפקוד יומיומי ותפקוד חברתי תקין.

אבחון מחלת האלצהיימר
לעתים חולי האלצהיימר ינסו להסתיר את הסימפטומים הנ"ל. הם יתחמקו מפעילויות מורכבות בהן התופעות הללו יבואו לידי ביטוי.
קצב התקדמות המחלה משתנה אצל אנשים שונים, תהליך הנמשך לרוב על פני מספר שנים.
אבחון המחלה נעשה על ידי אבחון של רופא האמצעות סדרת שאלות פשוטות הבאות לבדוק את המצב המנטלי. שאלות אלו משוקללות וניתן ציון עבור המצב המנטלי בו שרוי המטופל. מתעורר החשד שמדובר במחלת האלצהיימר כאשר מבחינים כי הזיכרון של הקשיש המאובחן מתדרדר בתהליך הדרגתי. אבחנת מחלת האלצהיימר נכונה בכ-85% מהאבחנות ולא קיימת בדיקה כיום שיכולה לקבוע האם הקשיש סובל מאלצהיימר או ממחלה אחרת הגורמת לדמנציה. את האבחון הסופי ניתן לקבוע רק בניתוח שלאחר המוות . בניתוח זה מבחינים בסבכים של עמילואיד (סוג של חלבון) המפוזר ברקמת המוח.

הקישו כאן לחיפוש בתי אבות לתשושי נפש לקשישים הסובלים מאלצהיימר.
בנוסף ניתן להתקשר לצורך ייעוץ והכוונה ללא תשלום וללא התחייבות בטלפון – 072-334-0766

דילוג לתוכן