בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

טיפול בחולי אלצהיימר בבית אבות לתשושי נפש

טיפול בחולי אלצהיימר בבית אבות לתשושי נפש

תרופות נפוצות לטיפול בתשושי נפש
רוב סוגי הדמנציה ובכללם אלצהיימר אינם ניתנים לריפוי. ישנן תרופות כדוגמת טאקרין אשר יכולות לסייע במקרים מסויימים אולם גוררות עימן תופעות לוואי. ישנן תרופות אחרות כגון דונפזיל אשר תופעות הלוואי בהן פחותות ועשויות אף הן להאט את מהלך המחלה.
ישנן תרופות אשר אפקטיביות במהלך השלבים הראשונים של המחלה כדגמאת איבופרופן.

טיפול בסימפטומים
ישנם טיפולים אשר מטרתם היא להקל על תסמיני המחלה כגון התפרצויות או חוסר שקט. במקרים אלו מטפלים בתרופות אנטי פסיכוטיות כגון האלופרידול או תיורידאזין. תרופות אלו כאמור יעילות לטיפול בתופעות הלוואי ואינן מסייעות בהשקטת המחלה. בנוסף, לתרופות אלו תופעות לוואי רציניות ומשתמשים בהן בעיקר בקשישים הסובלים מפארנויה והזיות.

תוספי מזון ותרופות ללא מרשם
בשוק ישנן מגוון רחב של תרופות ותוספי מזון אשר לא הוכחו כמסייעים בהאטת הדמנציה. חלק מן התרופות שניתן להשיג ללא מרשם עלולות אף להחריף את תופעות המחלה – למשל כדורי שינה, כדורים נגד התקררות, תרופות נגד חרדה ונגד דיכאון.

הטיפול בבתי אבות בתשושי נפש
ישנם בתי אבות לתשושי נפש המכילים מחלקה המתמחה בטיפול בחולי אלצהיימר ודמנציה. לצוות במחלקות אלו ניסיון רב בקשישים הסובלים מן התופעות המתלוות למחלה וניתן באמצעים פשוטים יחסית להקל על הקשישים הללו. אמצעי עזר שונים כגון שעוני קיר ולוחות שנה גדולים ובולטים לעין יכולים לעזור במעקב אחרי הזמן שנפגע אצל קשישים תשושי נפש. אחיות יכולות להזכיר לקשישים היכן הם נמצאים ומה הם חווים ועל ידי כך להקל עליהם. בנוסף, יחס אנושי וסביבה נחמדה תוך שמירה על שגרת יום קבועה יכולים לשפר את ההרגשה של הקשישים ולחזק את ההערכה העצמית של הקשישים. במצבים אלו חשוב להקפיד על מתן הוראות מתאימות לקשישים אך לא להתייחס אליהם כאל ילדים או בצורה שעלולה לפגוע בכבודם.

מה עושים במקרה של התדרדרות במצב?
דמנציה היא מחלה שמתקדמת עם הזמן ולכן חשוב לתכנן את העתיד מראש ולדאוג למקרה של הרעה במצב. חשוב לבדוק את האופציות לשלב שבו כבר לא ניתן לתמוך באדם בביתו ויש צורך בסידור מוסדי. חשוב להתייעץ עם איש מקצוע בתחום שיוכל לתת ייעוץ והכוונה לגבי האפשרויות השונות העומדות בפני המשפחה.
לייעוץ והכוונה לבתי אבות לתשושי נפש ניתן לחייג בכל שעות היממה 072-334-0766.

דילוג לתוכן