בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

מעבר לבית אבות סיעודי מבית חולים כללי

מעבר לבית אבות סיעודי מבית חולים כללי

כאשר מטופל משתחרר מבית החולים כשמצבו הוא סיעודי נדרשת התארגנות שלו ושל המשפחה על מנת להתמודד עם המצב החדש. במקרים רבים הדבר נעשה מתוך לחץ של זמן שכן בתי החולים הכלליים אינם משאירים לאשפוז ממושך מטופלים אשר אינם זקוקים לטיפול הרפואי שמעניק בית החולים אלא טיפול סיעודי ממושך.

על מנת להתמודד עם המצב החדש ישנם צורך "ללמוד את הנושא" בזמן קצר ביותר ולדעת מי הם נותני השירותים שאליהם ניתן לפנות וכיצד לפנות אליהם לקבלת סיוע. ישנם מספר חלופות העומדות לרשות המטופל ובני משפחתו –
שהייה בבית – דורשת התאמת הבית לצרכים החדשים של המטופל. במקרים רבים יש צורך בשיפוץ המקלחת והשירותים, התאמת הנגישות של הבית (התקנת מעלית), הרחבת הפתחים במקרה של שימוש בכסא גלגלים, התקנת מתקנים נגד החלקה וכן הלאה. השהייה בבית דורשת טיפול סיעודי שיכול להיעשות בידי בני המשפחה או עובד זר.
בנוסף יש צורך בהשאלה או קנייה של ציוד מתאים (עזרי הליכה/כסא גלגלים וכן הלאה)
בית אבות סיעודי – מציאת בית אבות מתאים תוך זמן קצר אינה משימה פשוטה כלל ועיקר. ישנם מכלול שיקולים המשפיעים על הבחירה במקום וביניהם – המיקום הגאוגרפי, התאמת המסגרת הטיפולית המתאימה, התאמת מסגרת התקציב, מציאת אפשרויות מימון, מסגרת חברתית מתאימה, התאמה לצרכים מיוחדים, התאמה לאורחות חיים מיוחדים (מסגרת דתית למשל).

הבחירה בין בית אבות לבין שהייה בבית אינה פשוטה ובעת השחרור מבית החולים הדבר נעשה בלחץ זמן, לעתים של שעות. צוות בית החולים אינו יכול תמיד לתת מענה ולמצוא בית אבות מתאים לצרכי המשפחה ובטח לא לטפל בכל העניין הפרוצדורלי שכרוך במעבר שכזה.

מידע רב ניתן למצוא באתר זה על כל אחד מבתי האבות בארץ. ניתן לסנן מידע על פי קריטריונים שונים ולהשוות בין בתי אבות באמצעות הוספה למועדפים ויצירת טבלת השוואה. האתר גם מאפשר להתייעץ עם מומחה שיכול לתת ייעוץ והכוונה לבתי אבות או דיור מוגן ללא כל עלות וללא התחייבות 24 שעות ביממה בטלפון 054-9951867. כך ניתן לשאול את כל השאלות ולקבל תמונה מלאה לגבי האפשרויות הקיימות במקום אחד.

דילוג לתוכן