בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

בתי אבות והידרותרפיה

בתי אבות והידרותרפיה

בשנים האחרונות ניתן להבחין ביותר בתי אבות אשר מאפשרים טיפול הידרותרפי כחלק ממכלול השירותים הניתנים במוסד.

יתרונות הטיפול ההידרותרפי
טיפול הידרותרפי הוא טיפול בתוך בריכת שחיה של בית אבות אשר מאפשר פעילות בתנאי חוסר משקל ועוזר לטפל בקשת רחבה של בעיות: החל בשיקום לאחר פגיעה אורטופדית וכאבי גב וכלה בטיפול בנכויות קשות. המטרות העיקריות של הטיפול ההידרותרפי הינן שיפור טווח התנועה, חיזוק השרירים, ופעילות של המפרקים ביתר קלות.
המים מפחיתים כ-70% ממשקל הגוף של המטופל ומאפשרים פעילות ללא לחץ על עמוד השדרה, ללא לחץ על פצעים ובמנחים שלא ניתן להגיע אליהם בדרכים אחרות. בחלק מהמקרים המים מחוממים לטמפרטורה של 32-34 מעלות.

מימון
משרד הבריאות מגדיר את הטיפול ההידרותרפי בבריכה כטיפול פיזיותרפי. לקופות החולים הגדרות שונות לגבי הזכאות לטיפולי הידרותרפיה.
בשביל טיפול שכזה לרוב יש צורך בהפניה מהרופא המטפל.
קופות החולים מספקות אם כן מימון לסדרת טיפולים שכזו לפי הצורך.
ניתן לטפל גם באופן עצמי והעלות נעה בין 35-70 לטיפול כחלק מקבוצה ו-120-180 ש"ח לטיפול אישי.

הצוות המטפל
קיימים בישראל אנשי מקצוע שתחום המומחיות שלהם הוא הידרותרפיה. בנוסף אליהם מטפלים באמצעות מים מרפאים בעיסוק, פסיכולוגים, קלינאי תקשורת ופיזיותרפיסטים.
כפי שצוין למעלה טיפול הידרותרפי מוגדר על ידי משרד הבריאות כטיפול פיזיותרפי. למרות זאת, חלק מהמטפלים בהידרותרפיה בבתי אבות הם לא פיזיותרפיסטים. בשל כך, מי שעוסק בתחום צריך לעבור קורס בהידרותרפיה הכולל לפחות 180 שעות הוראה וכן 60 שעות סטז'.

תהליך בניית תוכנית הטיפול
לרוב מגיעים עם הפנייה מרופא וכל החומר הרפואי הרלוונטי. עוברים אבחון הכולל בדיקה הן ביבשה והן במים וכך, בהתאם לצרכים המיוחדים של כל אדם, נבנית תוכנית טיפולית שכוללת מספר מפגשים על פי הצורך. משך טיפול ממוצע הוא 30 דקות.

דילוג לתוכן