בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

תפקיד הדיאטנית בבית האבות

תפקיד הדיאטנית בבית האבות

תחום התזונה בבית האבות מהווה חלק מהטיפול הכולל שם. התזונה איננה רק הכרח יומיומי שיש למלא אלא אמצעי טיפולי, באמצעותו ניתן לשפר את רמת החיים של הקשישים השוהים במקום ומהווה פקטור בריאותי.
תפקיד הדיאטנית, מלבד האמור לעיל כנותנת שירות של טיפול לקשישים, הינו גם לייעץ למערך ההזנה של בית האבות ומתוך כך כפופה היא למנהל בית האבות.

דיאטנית בבית אבות
דיאטנית יכולה להיות מי שסיימה תואר ראשון במדעי התזונה מכל מכללה או אוניברסיטה מוכרת ובנוסף עברה הכשרה מעשית בדיאטטיקה תוך קבלת תעודה המכירה בכך ממשרד הבריאות.
תפקיד נוסף הינו האחראי לשירות התזונתי בבית האבות. את התפקיד הזה תמלא לרוב דיאטנית עם ותק של 4 שנים לפחות בגריאטריה. יש צורך באחראית כאשר ישנו צוות של יותר מדיאטנית אחת במקום.

תקן דיאטנית בבית אבות
בבית אבות סיעודי נדרשות 7 שעות שבועיות של דיאטנית על כל 36 מטופלים.
בבית אבות לתשושי נפש נדרשות 6 שעות שבועיות של דיאטנית על כל 30 מטופלים.
כאשר ישנה רק מחלקה אחת בבית האבות השעות הנ"ל יתבצעו בין פעם לפעמיים בשבוע. כאשר יש יותר ממחלקה אחת השעות יתבצעו בין פעמיים ל-3 בשבוע.
בנוסף, צריכה הדיאטנית להיות נוכחת לפחות פעם בשלושה חודשים בארוחת הערב במקוםץ

תפקיד הדיאטנית בבית האבות
הדיאטנית היא זו שקובעת תוכנית טיפול תזונתי פרטני לכל אחד מהשוהים במקום. היא מהווה גורם המייעץ לצוות הרפואי במקום באשר לטיפול התזונתי הנדרש. באפשרותה לקבוע תוספי מזון או סוג מזון מיוחד לכל אחד מהמטופלים ובאחריותה לדאוג גם לביצוע של הוראות אלו.
בנוסף לייעוץ האישי עוקבת התזונאית אחרי התפריט המוגש במקום ועורכת חישוב של הערך התזונתי של המתכונים בהם משתמשים. היא זו שמאשרת, באופן שבועי, את התפריט המוגש במקום.

דילוג לתוכן