בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

רשת נאות אבי

רשת נאות אבי

לרשת נאות אבי מספר בתי אבות הנמצאים ברחבי הארץ, באיזור המרכז והשפלה בעיקר: אור יהודה, אשקלון, תל אביב ונתיבות. בתי אבות אלו מציעים מגוון רחב של אפשרויות עבור קשישים השייכים לקבוצות שונות מבחינת התפקוד היומי שלהם, סוג העזרה לה הם נדרשים על מנת לתפקד, קרבה גיאוגרפית לבני משפחתם ועוד. בתי האבות מצויידים במיטב המכשור הרפואי הנדרש לע מנת לספק את צרכיהם של הקשישים המתגוררים בהם ולתת להם שירות רפואי ההולם את מצבם הגופני והרפואי, תוך התחשבות מירבית בתחושותיהם וכבודם. כמו כן, צוותי בתי האבות פועלים רבות על מנת לשתף את בני המשפחות במתרחש באופן שוטף ולערב אותם באופן הטיפול בקשיש ובהווי בית האבות, על מנת ליצור אווירה חמה ומשפחתית ככל האפשר ולהתחשב בהרגלי הקשיש ורצונות משפחתו.
בית האבות "נאות אבי" הנמצא באשקלון פועל משנת 1997, והוא נמצא תחת פיקוח משרד הבריאות כמו גם משרד הרווחה. במקרים מסויימים ניתן להתקבל לבית אבות זה תוך סבסוד מימון השהייה בו בעזרת "קוד" של משרד הבריאות. על מנת לעשות זאת, על הקשיש להיות מוגדר כזכאי לכך מבחינת מצבו הגופני (כלומר לקבל אישור על כך שאכן יש לו צורך מהותי בהשגחה רפואית מתוקף היותו סיעודי, כלומר אינו מסוגל לתפקד בשגרה בכוחות עצמו), כמו גם אישור על מצבו הכלכלי. בבית אבות זה שלוש מחלקות המתאימות לצרכיהם של קשישים המוגדרים כעצמאיים או תשושים, סיעודיים או תשושי נפש.
בית האבות של הרשת הממוקם בנתיבות כולל מחלקה המיועדת למגוריהם של קשישים סיעודיים ומחלקה נוספת לתשושי נפש. תשושי הנפש הם אותם קשישים אשר עקב הפרעות חולפות או קבועות, קלות או חמורות המופיעות על מצבם המנטלי אינם מגיבים לסביבה באותה צורה כמו אנשים עצמאיים: לעיתים הם אינם מודעים למתרחש סביבם, אדישים או אפילו אלימים כלפי המטפלים בהם. מסיבות אלו, קבוצה זו של קשישים דורשת השגחה צמודה יותר. קשישים המוגדרים כסיעודיים הם אלו אשר אינם מסוגלים למלא בצורה עצמאית לפחות מחצית מהפעולות הנחוצות לצורך תפקוד תקין בשגרה: אכילה, לבוש, רחצה וכדומה.

דילוג לתוכן