בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

קבוצת רמת טבעון

קבוצת רמת טבעון

בתי האבות של הרשת ממוקמים באיזור הצפון, כאשר רובם מרוכזים באיזור חיפה והקריות. הרשת כוללת בתי אבות שיקומיים כמו גם גריאטריים, ובהם מחלקות לקשישים סיעודיים, קשישים עצמאיים, תשושים ותשושי נפש, כמו גם סיעודיים מורכבים הצריכים טיפול אינטנסיבי יותר והשגחה צמודה. בתי האבות של הרשת נבדלים אחד מהשני במספר המקומות אותם הם מציעים לדיירים, בכמות המחלקות ובפרמטרים נוספים כגון האפשרות לממן את שהות הקשיש במקום בעזרת זכאותו ל"קוד" של משרד הבריאות.
בית האבות "נוף טבעון" השייך לרשת, משקיף על מפרץ חיפה עוד משנת 1974. המקום, הפועל תחת השגחת משרד הרווחה ומשרד הבריאות מציע שירותים המתאימים לקשישים עצמאיים, תשושים וסיעודיים. מגוון הפעילויות הקיים במקום כולל גינה מטופחת וירוקה המקיפה את בית האבות ותורמת רבות לתחושת השלווה והפסטורליות האופיינית לו, שירותי הסעות, פעילות חברתית שוטפת, שירותי מספרה וטיפוח אישי, שימוש בספרייה ובמועדון המיועד למפגשים חברתיים ועוד. כמו כן, בית אבות זה מציע שירותי נופשון בצורת אשפוז קצר מועד עבור קשישים המעוניינים לעבור תהליך של שיקום או התאוששות, וצריכים לצורך כך השגחה רפואית לזמן קצוב.
בית אבות נוסף השייך לקבוצה זו הוא "נוף הגפן" הנמצא בחיפה וכולל מחלקה עבור סיעודיים וסיעודיים מורכבים. קשישים אלו מאופיינים במגבלות רבות ביכולתם לתפקד בצורה ראויה באופן עצמאי, היות ולרוב הם אינם מסוגלים לבצע שלוש או יותר מהפעולות החיוניות לקיום עצמאי כגון: אכילה, רחצה, הלבשה, ניידות ושליטה על סוגרים (לצורך הליכה לנוחיות). קשישים אשר מוגדרים כסיעודיים מורכבים, נוסף על היותם מוגבלים ביכולתם לתפקד באופן סביר בצורה עצמאית הינם גם בעלי מגבלה רפואית כגון תחלואה כרונית או קשה (או צורך בתזונה מצינורית). מאפיינים אלו הופכים אותם לתלויים ביותר בצוות הרפואי המשרת אותם, על מנת לדאוג לצרכיהם השוטפים.
כל הצוותים המאיישים את בתי האבות של הרשת, בין אם מדובר בצוותים רפואיים המורכבים מרופאים, אחיות, פיזיותרפיסטים, פסיכיאטרים וכו', צוותים סיעודיים או הצוות הממונה על משק הבית של המוסד – משתדלים לפעול על מנת לדאוג לנוחותם, רווחתם ובריאותם של הקשישים המתגוררים במקום, במחלקות השונות.

דילוג לתוכן