בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

משרד הרווחה – שירותים עבור קשישים עצמאיים ותשושים

משרד הרווחה – שירותים עבור קשישים עצמאיים ותשושים

הזדקנות הינה חלק בלתי נפרד ממארג החיים שלנו. תהליך זה מלווה לא פעם בקשיים רבים אותו חווים הן הקשיש והן בני משפחתו. מכאן נובעת החשיבות המרובה שלקשיש תהיה סביבה תומכת שתאפשר לו להשיג את כל צרכיו הפיזיים, החברתיים, התעסוקתיים וכו'.
במשרד הרווחה קיימת היחידה לשירות למען הזקן שתפקידה הוא לספק את השירותים הנ"ל ולפקח על נותני השירותים השונים.

סיוע בבית
קשישים הבוחרים להישאר בבית זכאים לקבל סיוע ממשרד הרווה על מנת שיוכלו לשמור על רמת החיים שלהם. סיוע זה כולל עזרה וטיפול של עובדים סוציאליים, עזרה במשימות השוטפות בבית, טיפול בקשישים שאינם זכאים לקבלת סיוע מהמוסד לביטוח לאומי במסגרת חוק ביטוח סיעוד. בנוסף לכך ישנן פעילויות של אספקת ארוחות, סיוע ברכישת ציוד ביתי, סיוע בהסעות לטיפולים, חימום בחורף וכו'.

פעילויות בקהילה
הרשויות המקומיות בארץ מפעילות עמותות שתפקידן לדאוג לקשיש בתוך הקהילה. כיום קיימים כ-1000 מועדונים לקשישים ברחבי הארץ ומעל 100000 קשישים מבקרים במסגרת זו מדי יום. מועדונים אלו באים לתת מענה חברתי ותעסוקתי לקשישים הנשארים בביתם ולא נכנסים לבית אבות במרכז נותנים מענה למגוון הצרכים של הקשיש.

אירועים המיועשים לקשישים
השירות למען הזקן במשרד הרווחה מארגן, ביחד עם גופים נוספים, אירועים מיוחדים ופעילויות לשעות הפנאי. לדוגמא שבוע הזקן הבינלאומי המצוין מדי שנה ברחבי העולם ובחסות האו"ם במטרה להעלות את המודעות לצרכי הקשיש אצל הקהל הרחב. פעיל בכל גיל – בשיתוף עם אשל, החברה למתנסים ומשרד החינוך שמטרתה הפגשה של קשישים עם תלמידי בי"ס לצורך הפרייה הדדית.

בתי אבות
ישנם מאות בתי אבות המיועדים לקשישים עצמאיים ותשושים ברחבי הארץ הבאים לתת מענה לצרכים מגוונים של קשישים. פיקוח ופיתוח השירותים על אותם מוסדות נעשה ע"י משרד הרווחה דרך השירות לזקן. פעילות זו כוללת:
– סגירת בתי אבות אשר אין להם רישיון בתוקף
– רישום ופיקוח על בתי אבות לעצמאיים ותשושים
– סיוע כספי לקשישים הזקוקים להיכנס לבית אבות אך אין באפשרותם אקב מצבם הכלכלי.
– פיקוח על כל בתי האבות בארץ.
– משרד הרווחה אינו מפקח על מחלקות לסיעודיים ומחלקות בתי אבות לתשושי נפש. פיקוח על מחלקות אלו נעשה על ידי משרד הבריאות. לא קיים עדיין פיקוח על דיור מוגן.

דילוג לתוכן