בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

דיור מוגן בחיפה

דיור מוגן בחיפה

חיפוש דיור מוגן בחיפה ובכלל הינו מאוד מבלבל. מהם דמי כניסה, מה עושים עם הפיקדון והאם חשוב שתהיה מחלקה סיעודית או לא חשוב – אלו רק חלק מהשאלות מעולם מושגים חדש ומבלבל. מאמר זה מכניס סדר בעולם המושגים ומהווה "שער כניסה" לעולם של הדיור המוגן.

דבר ראשון, כאשר מחפשים דיור מוגן, חשוב לעשות אבחנה בין דיור מוגן ציבורי לדיור מוגן פרטי. דיור מוגן ציבורי אלו דירות שנבנו בעיקר עבור אוכלוסיית הקשישים העולים שאין להם פתרון מגורים אחר. דיור זה הינו באחריות משרד הקליטה ומפעילות אותו חברות עמיגור. למי שמחפש דיור מוגן ציבורי מומלץ לפנות למשרד הקליטה על מנת לקבל פרטים נוספים. בהמשך המאמר בכל פעם שנדון בדיור מוגן מתייחס לדיור מוגן פרטי. חשוב גם להבין שדיור מוגן בניגוד לבתי אבות מיועד לקשישים עצמאיים.

עלויות דיור מוגן בחיפה – נושא העלויות הוא כל כך מגוון ושונה בין הבתים השונים ואפילו בין מסלולים שונים באותו הבית שאי אפשר לתת נתונים כלליים. חשוב להבין את המושגים הבסיסיים שמשתמשים בהם – פיקדון זהו סכום כסף התחלתי, לרוב מדובר בסכומי הגדולים מ-600,000 ש"ח אשר מפקידים בעת הכניסה לבית ומהם נלקחים "דמי שחיקה" שנתיים בשנים הראשונות לשהות בדיור המוגן. לאחר מכן סכום זה נשאר ברשות בית הדיור המוגן עד לעזיבת הבית או פטירה – במקרה זה הסכום שנותר חוזר למשפחות. התנאים סביב הפיקדון וטבלאות השחיקה מגוונים מאוד ומומלץ להיוועץ עם עורך דין בטרם חותמים על החוזה. בנוסף לדמי הפיקדון ישנו תשלום חודשי עבור השירותים השונים – סכום של אלפי שקלים בחודש עם שונות גבוהה בין המוסדות השונים.
חשוב מאוד לפני החתימה על החוזה לקרוא את כל הסעיפים הקטנים ולקבל ייעוץ משפטי שכן מדובר לרוב בסכומי כסף משמעותיים.

דיור מוגן בחיפה עם מחלקה סיעודית – מדוע חשוב שתהיה מחלקה סיעודית? משום שבמקרה הצורך הדייר לא יצטרך לעזוב את המקום שהוא רגיל אליו אלא לעבור למחלקה הסיעודית הקיימת במקום. דיור מוגן סיעודי בחיפה ניתן למצוא בכמה בתי דיור מוגן גדולים. חשוב לבדוק את תנאי המעבר ואת העלויות הכרוכות במעבר למחלקה הסיעודית לפני חתימת החוזה. כמובן שתמיד במידת הצורך ניתן לחפש בית אבות סיעודי, אולם מחלקה סיעודית באה למנוע את הצורך הזה.

דיור מוגן בחיפה עם מחלקה לתשושי נפש – קשישים תשושי נפש הינם קשישים הסובלים מדמנציה ומירידה מתמשכת ביכולות המנטליות והקוגניטיביות שלהם. ישנם בתי דיור מוגן המכילים גם מחלקה לתשושי נפש ומסוגלים לטפל בעת הצורך בקשישים הלוקים באלצהיימר בעת השהייה במיקום.

דיור מוגן בחיפה – לפני שמחליטים לאיזה מקום עוברים חשוב לבדוק תנאים נוספים: האם יש כימיה עם צוות המקום ועם האוכלוסייה השוהה בו? האם המקום נגיש מבחינת תחבורה? האם המקום קרוב למשפחה ולחברים? האם ישנו מרכז מסחרי בקרבת מקום? האם הטיפול הרפואי הניתן במקום מספק? מהן האפשרויות במקרה של התדרדרות במצב? האם ניתן לעבור למחלקה סיעודית במקום? האם ניתן להביא עובד זר בנוסף? האם המקום מתאים מבחינת היכולת הכלכלית?
כל אלו ועוד הן שאלות שצריכות להישאל לפני המעבר לבית הדיור המוגן.

לייעוץ והכוונה למציאת בית אבות או דיור מוגן ובכל הארץ ניתן להתקשר לטלפון – 053-336-2407.

דילוג לתוכן