בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

בתי אבות ומוסדות דיור מוגן כסביבה מוגנת

בתי אבות ומוסדות דיור מוגן כסביבה מוגנת

הסביבה בה נמצא האדם הקשיש חייבת להיות הסביבה המוגנת שלו, שבה הוא צריך להיות בטוח. לא פעם שמענו על קשיש שנפל או החליק בביתו אם מחוסר תשומת לב, גורמים סביבתיים שונים או אפילו עקב השפעת תרופות. מקרי נפילה בגילאים אלה עלולים לגרום לנזק בלתי הפיך ולשיקום ממושך, ולכן עלינו לדאוג לאהובינו לסביבה בטוחה ככל שניתן.

גורמי הנפילות משתנים מאדם לאדם ועלולים לכלול בתוכם נפילות עקב מפגעים סביבתיים, ירידה בראייה או בשמיעה, ירידה בכוח השרירים, ביציבות ובשיווי המשקל וכן תופעות לוואי של תרופות שונות.

תאונות אלה ניתנות למניעה, ולכן בתי אבות ומוסדות דיור מוגן עושים הכל בכדי ליצור סביבה מוגנת ליקיריכם. הצוות ידאג להסרת "מכשולים" ומפגעים אישיים וסביבתיים המסכנים את הקשיש, וכן התאמת הסביבה באופן אישי לכל קשיש- התקנת אביזרי בטיחות במקלחת ובסביבת החדר, סידור החדר בצורה בטיחותית והתאמת המדרגות במבנה (במידה ויש). לקשיש תועבר פעילות גופנית סדירה התורמת לחיזוק השרירים והעצמות ולשיפור ההרגשה הכללית. הצוות ידאג לתזונה נכונה המתאימה לכל קשיש ע"פ צרכיו ולשתייה נאותה בכדי למנוע התייבשות. בנוסף, ידאג הצוות לקבלת כל התרופות, וכן בדיקת התרופות והתאמתן. הקשיש יעבור בדיקות תקופתיות בכדי לוודא שלא חלה הידרדרות במצבו או ירידה בראייה או בשמיעה.

במקרה של נפילה, יאובזר הקשיש בלחצן מצוקה, וצוות בית האבות או הדיור המוגן יגיע מיד לטפל בו!
כמובן שמשפחתו של הקשיש תהיה שותפה ותיתן הסכמתה לכל תהליך קבלת ההחלטות שיתבצע בנוגע לאופן הגברת הבטיחות והמניעה של נפילות וכן באופן הטיפול בקשיש לאחר מקרה נפילה.

דילוג לתוכן