בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

בית אבות בקיבוץ

בית אבות בקיבוץ

ישנם קיבוצים רבים כיום המפעילים בית אבות בשטחם. לרוב זהו בית אבות קטן, אינטימי המנוהל באווירה משפחתית וממוקם בשטח ירוק עם סביבה נעימה.
בתי אבות אלו נוסדו בשנות השבעים והשמונים של המאה הקודמת ונועדו בראש ובראשונה לטפל באוכלוסיה המזדקנת של הקיבוצים תוך הקפדה על איכות חיים גבוהה וסביבה תומכת. השיקול הראשוני בעת הקמת בתי האבות הללו לא היה כלכלי כי אם רצון לתת מענה אמיתי לבעיה ולכן נבנו בתים קטנים שנועדו לשרת את האוכלוסיה המזדקנת. כחלק מתהליכי ההפרטה שחלו על הקיבוצים בשנות ה-90 החלו רבים מהם, באם יש מקום פנוי, לקלוט קשישים גם מחוץ לקיבוץ. כיום רוב בתי האבות בקיבוצים מופעלים על ידי חברה פרטית, חיצונית לקיבוץ, כגון עמל סיעודית המפעילה מספר גדול של בתים כאלו.

רובם המוחלט של בתי האבות בקיבוצים הינם בתי אבות סיעודיים ולא מתאימים לקשישים עצמאיים או תשושים הרוצים לשפר את איכות חייהם. רוב בתי האבות בקיבוצים נמצאים בצפון הארץ אם כי קיימים מעט בתי אבות גם במרכז הארץ ובדרומה.
ישנם בתי אבות בקיבוצים המפעילים תוכניות טיפול חדשניות כגון טיפול באמצעות קנאביס רפואי. טיפול זה מסייע בשיפור איכות החיים של המטופלים הסיעודיים – לעתים באופן דרמטי.

חשוב לזכור כי בצד היתרונות הגדולים של שהייה במקום מבודד ופסטורלי ישנם גם צדדים נוספים שיש לקחת בחשבון – הגישה למקום היא לרוב במרחק רב מהמשפחה, דבר המקשה על ביקורים תכופים ועלול ליצור תחושת בדידות אצל הקשיש. לרוב המקום רחוק מהעיר ומהשירותים שהיא מציעה. במקרה הצורך, פינוי לבית חולים יהיה איטי הרבה יותר מאשר מקום אשר נמצא בקירבה של מוסד רפואי. אם יש צורך בבדיקות רפואיות מיוחדות אז העניין כרוך בנסיעה ארוכה הרבה יותר.

לכן, כאשר באים להחליט מתוך מכלול השיקולים איזה בית אבות עדיף בעיר או בקיבוץ חשוב להתייעץ עם מומחה אשר יוכל, מתוך מכלול השיקולים הספציפיים לכל משפחה, לסייע במציאת המקום המתאים ביותר.
לצורך מציאת בית אבות בקיבוץ אשר ייתן מענה מדויק לצרכי הקשיש ניתן לפנות אלינו 24 שעות ביממה לטלפון – 053-336-2407.

דילוג לתוכן