בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

ראשוני הכרמל (לשעבר בית הורים של ארגון עולי מרכז אירופה) , חיפה

בית אבות בית הורים ראשוני הכרמל, ארגון עולי מרכז אירופה, חיפה הינו בית אבות בחיפה המכיל 136 מיטות ב-2 מחלקות: מחלקה לעצמאיים ותשושים מחלקה סיעודית

בית אבות ראשוני הכרמל הוא בין הוותיקים הקיימים בארץ, כאשר תאריך תחילת בנייתו הוא בשנת 1939. מוסד זה שימש במקור כפתרון לאוכלוסיית המבוגרים והקשישים יוצאי אירופה שהגיע לארץ בשנים שמדינת ישראל טרם הייתה קיימת. אוכלוסיה זו, הנמצאת כיום בגיל המתאים לדיור מוגן ושהייה בבית אבות מוצאת פתרון מתאים ביותר לצרכיה ב"ראשוני הכרמל", המנוהל על ידי ארגון יוצאי מרכז אירופה. מיקומו הייחודי של בית האבות מאפשר תצפית מרהיבה אל עבר נופי הסביבה ואילו מיקומו בחיפה מאפשר גישה נוחה למבקשים לבקר בו את חבריהם ויקיריהם. המקום, הפועל בהתאם לנהלים של משרד הבריאות והרווחה ומחזיק באישורים המתאימים מטעם גופים אלו, כולל מספר מחלקות המותאמות לשוהים בהם: מחלקה סיעודית, עצמאית ומחלקה המתאימה לשהותם של תשושי נפש (שאינם חולים במחלות כרונית). מחלקת הדיירים הסיעודיים מיועדת לקליטת כ-30 קשישים ואילו מחלקת העצמאים והתשושים מיועדת למגוריהם של 100 דיירים נוספים.
בית ההורים "ראשוני הכרמל" ערוך על מנת לספק את מיטב השירות הרפואי לדייריו. במקום מועלת מרפאה המעניקה שירותי אבחון שוטפים, שירותי רפואה מונעת, שירותי פיזיותרפיה, שירותים סוציאליים, כמו גם ייעוץ שיקומי ושירותים רפואיים מתקדמים כגון רפואה פסיכיאטרית ועוד. נוסף על אלו, בית האבות מצויד במכשור שתפקידו להבטיח את שלומם והשקט הנפשי של דייריו וקרובי משפחתם, כגון לחצני קריאת מצוקה.
את שעות הפנאי מוזמנים הדיירים לבלות בין מתקנים ופעילויות שתוכננו בקפידה על מנת להנעים את זמנם במקום: שימוש בספרייה ובמועדון, השתתפות במשחקי החברה וההפעלה הקבוצתיים, השתתפות בחוגים הרבים המוצעים לבני המקום, ריפוי בעיסוק, אמנות, ועוד. כמו כן, בית האבות מפעיל טיולים המגובים במערך הסעות ולוגיסטיקה מתאימים על מנת לאפשר לדיירים החפצים בכך ליהנות מאפשרותם לצאת אל חיק הטבע ולבקר במקומות אטרקטיביים, יחד עם ההשגחה הרפואית והסיעודית הנחוצה להם. נוסף על אלו, קיימים במקום גם שירותי טיפוח אישי ומספרה, לרווחתם של הדיירים.
כל השירותים והטיפולים בבית האבות מופעלים על ידי אנשי צוות מיומנים, מוכשרים ומסורים האמונים על שלל תפקידים חשובים לדיירי המקום: מטפלים סיעודיים, מרפאים בעיסוק, באמנות, במוסיקה ותנועה, צוות אחיות מיומן, רופא בית האבות, עובדים סוציאליים , כמו גם סטודנטים ומערך מתנדבים התורמים מזמנם לרווחת הדיירים.

פרטי יצירת קשר

מחלקות

מידע כללי

מידע נוסף

שירותים

צוות

אוכלוסיה

מחלקות

מחלקת עצמאיים

מחלקת עצמאיים ותשושים

מחלקת תשושים

מחלקת סיעודיים

מחלקת תשושי נפש

מחלקת סיעודיים מורכבים

מחלקת שיקומיים

דילוג לתוכן