בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

בית אבות לתשושי נפש – תהליך האשפוז

בית אבות לתשושי נפש – תהליך האשפוז

מחלת האלצהיימר ושאר מחלות הדמנציה הינן מחלות ניווניות של המוח המתפתחות לאיטן עם השנים. הטיפול בחולים מהווה מעמסה פיזית ונפשית ובשלב מסויים חלק מן האנשים יכולים למצוא פתרון באשפוז סיעודי בבית אבות לתשושי נפש. תהליך האשפוז הינו תהליך לא פשוט בפני עצמו ומלווה במקרים רבים בתחושות אשם כלפיי החולה, למרות שלעתים בית אבות לתשושי נפש הוא המקום בו הוא יקבל את הטיפול הטוב ביותר עבורו. הצוות המטפל בבית האבות הינו צוות מיומן בטיפול במחלה ומעניק טיפול מקצועי בהתאם לצרכי החולים ולעתים קרובות טיפול זה יהיה טוב יותר מהטיפול שהחולה מקבל בבית.
בכל בית אבות לתשושי נפש קיימים עזרים שתפקידם להקל על חיי החולה ולסייע לו להתמודד עם היכולות הקוגניטיביות שנפגעו. לדוגמא – יהיו סימונים ברורים באמצעות צבעים בולטים כיצד להגיע לשירותים, לחצני מצוקה במקומות רבים וכן הלאה. בנוסף, הצוות המקצועי פועל על מנת לאפשר לחולה להגיע לעצמאות המירבית שהוא יכול להגיע אליה ולסייע רק בפעולות שהוא אינו מסוגל לבצע בעצמו. על ידי כך נותנים תחושת ערך למאושפז ומסייעים להפחית תופעות של דיכאון. בטיפול בבית במקרים רבים אין את הזמן והסבלנות הנדרשים על מנת לאפשר לקשיש לבצע את הפעולות בעצמו ובמקרים רבים המטפל פשוט עושה את הדברים במקום הקשיש – דבר היוצר תחושת תסכול ועלול להוביל לדיכאון.

בחירת בית אבות המתאים לחולה הוא תהליך לא פשוט בפני עצמו וישנן דילמות רבות שיש להתמודד עימן:
מהו בית האבות הטוב ביותר שניתן למצוא לחולה, במסגרת האילוצים הקיימים?
כיצד ניתן להתמודד עם עלויות האשפוז במקום? האם ניתן לקבל עזרה מוסדית במימון העלויות?
האם המשפחה יכולה לתת בעצמה טיפול ראוי? האם יש לה את הכוחות הפיזיים והנפשיים להתמודדות עם המחלה?
חשוב לציין בהקשר זה כי אלצהיימר הינה מחלה לכל דבר ואינה חלק מן התהליך הטבעי של ההזדקנות. נכון שהשכיחות של מחלה זו עולה, כמו גם שכיחותם של מחלות אחרות, בגיל הזיקנה אולם זוהי מחלה לכל דבר ויש להתייחס לחולים בה כעל חולים לכל דבר.

תהליך הבחירה של בית האבות המתאים ביותר מתחיל משלב איסוף המידע. ניתן למצוא את רשימת המוסדות הרלוונטיים בקישור הבא: בתי אבות לתשושי נפש. באתר ניתן למצוא מידע רב על כל אחד מהמוסדות, להתרשם מהתמונות ולבצע סינון ראשוני על פי איזור גיאוגרפי.
בתי אבות שבאים בחשבון ניתן להוסיף ל"מועדפים שלי" לצורך שמירה וביצוע פעולות נוספות בעתיד כגון השוואה בין המוסדות באמצעות טבלת השוואה.

לאחר בירור ראשוני באינטרנט, אין תחליף לייעוץ מקצועי אשר יוכל לתת מענה לצרכים הספציפיים של המשפחה ושל החולה. לייעוץ חינם 24 שעות בבחירת בית אבות לתשושי נפש ניתן להתקשר לטלפון – 053-336-2407.

דילוג לתוכן