1.0דיור זהבhttps://diurzahav.co.ilחופית שקדhttps://diurzahav.co.il/author/diur-zahav/דוקטורט - פרק א3 - מקורות של משמעות כמניע להשתתפות חלק ב' - דיור זהבrich600338<blockquote class="wp-embedded-content" data-secret="oDJD0xNUTz"><a href="https://diurzahav.co.il/%d7%93%d7%95%d7%a7%d7%98%d7%95%d7%a8%d7%98-%d7%a4%d7%a8%d7%a7-%d7%903-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%a9%d7%9c-%d7%9e%d7%a9%d7%9e%d7%a2%d7%95%d7%aa-%d7%9b%d7%9e%d7%a0%d7%99%d7%a2-%d7%9c-2/">דוקטורט – פרק א3 – מקורות של משמעות כמניע להשתתפות חלק ב'</a></blockquote><iframe sandbox="allow-scripts" security="restricted" src="https://diurzahav.co.il/%d7%93%d7%95%d7%a7%d7%98%d7%95%d7%a8%d7%98-%d7%a4%d7%a8%d7%a7-%d7%903-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%a9%d7%9c-%d7%9e%d7%a9%d7%9e%d7%a2%d7%95%d7%aa-%d7%9b%d7%9e%d7%a0%d7%99%d7%a2-%d7%9c-2/embed/#?secret=oDJD0xNUTz" width="600" height="338" title="“דוקטורט – פרק א3 – מקורות של משמעות כמניע להשתתפות חלק ב'” — דיור זהב" data-secret="oDJD0xNUTz" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" class="wp-embedded-content"></iframe><script> /*! This file is auto-generated */ !function(d,l){"use strict";l.querySelector&&d.addEventListener&&"undefined"!=typeof URL&&(d.wp=d.wp||{},d.wp.receiveEmbedMessage||(d.wp.receiveEmbedMessage=function(e){var t=e.data;if((t||t.secret||t.message||t.value)&&!/[^a-zA-Z0-9]/.test(t.secret)){for(var s,r,n,a=l.querySelectorAll('iframe[data-secret="'+t.secret+'"]'),o=l.querySelectorAll('blockquote[data-secret="'+t.secret+'"]'),c=new RegExp("^https?:$","i"),i=0;i<o.length;i++)o[i].style.display="none";for(i=0;i<a.length;i++)s=a[i],e.source===s.contentWindow&&(s.removeAttribute("style"),"height"===t.message?(1e3<(r=parseInt(t.value,10))?r=1e3:~~r<200&&(r=200),s.height=r):"link"===t.message&&(r=new URL(s.getAttribute("src")),n=new URL(t.value),c.test(n.protocol))&&n.host===r.host&&l.activeElement===s&&(d.top.location.href=t.value))}},d.addEventListener("message",d.wp.receiveEmbedMessage,!1),l.addEventListener("DOMContentLoaded",function(){for(var e,t,s=l.querySelectorAll("iframe.wp-embedded-content"),r=0;r<s.length;r++)(t=(e=s[r]).getAttribute("data-secret"))||(t=Math.random().toString(36).substring(2,12),e.src+="#?secret="+t,e.setAttribute("data-secret",t)),e.contentWindow.postMessage({message:"ready",secret:t},"*")},!1)))}(window,document); </script> פעילות "השתתפותית" ככמקור משמעות המניע להשתתפות ההשתתפות מציעה לקשיש תפקידים חברתיים שעשויים לאפשר לו זהות חברתית וערך עצמי באמצעות תרומה לזולת ומיצוי של כישורים אישיים. מסיבה זו ניתן לתפוס את ההשתתפות כאמצעי העשוי להעניק לקשיש משמעות מחודשת לחייו ולמלא את החלל שנוצר בעקבות ההזדקנות ואובדן תפקידיו החברתיים הקודמים (גדרון 1980).