בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

תפקיד אחות ראשית בבית אבות סיעודי

תפקיד אחות ראשית בבית אבות סיעודי

תפקיד האחות הראשית בבית אבות סיעודי הינו הובלת הצוות, כמו כן היא מהווה חלק מן ההנהלה.
תפקיד נוסף של האחות הראשית הוא לפקח ולדאוג ליישום יאות של כל האספקטים הנוגעים לטיפול בקשיש ובמשפחתו ב בית אבות סיעודי.
תחומי האחריות של האחות הראשית מוגדרים היטב בנהלי משרד הבריאות אשר מגדירים את תפקידה הטיפולי וכן את חלקה בהנהלת בית האבות.
האחות הראשית הינה אחות מוסמכת אשר מחזיקה ברישיון המאפשר לה עיסוק במקצוע הסיעוד ומנהלת את הצוות הסיעודי כחלק מהנהלת המוסד. כמו כן היא בעלת ניסיון של לפחות 3 שנים במקצוע הכוללות בתוכן ניהול וניסיון בתחום הטיפול בקשישים וכן הכשרה אקדמית. הצוות הסיעודי כולל בתוכו את כל האחיות והעובדים שתפקידם לטפל בחולה הסיעודי ומשפחתו.
בראש כל מחלקה סיעודית עומדת אחות אחראית אשר כפופה לאחות הראשית ולהנהלה.

תחומי האחריות של האחות הראשית כוללים את בניית מדיניות הסיעוד במוסד ואת ייצוגו בפני ההנהלה. היא מנהלת את הצוות הסיעודי במוסד בצורה שוטפת, אחראית על מצבת כוח האדם שלו כולל גיוס עובדים וקביעת תקנים, קליטה של עובדים חדשים ושיבוץ העובדים במצבת כוח האדם. כמו כן היא קובעת נהלים, דואגת ליישומם ומפקחת על עבודתם של שאר העובדים ב בית אבות
על האחות הראשית לקבוע ישיבות מקצועיות ובדרכה שוטפת לצוות הסיעודי שבניהולה.

תחומי אחריות אחות אחראית מחלקה כוללים מעקב אחר מימוש הצרכים של המטופלים הסיעודיים במחלקתה, ביצוע שינויים נדרשים בהתאם לצרכי מחלקתה המשתנים. בנוסף תפקידה כולל פיקוח על עובדי המחלקה הסיעודית עליה היא אחראית, הדרכה והתמודדות עם בעיות העולות במחלקה. האחות אחראית המחלקה עורכת ישיבות צוות ואחראית על שיבוץ העובדים וסידור המשמרות.
האחות אחראית המחלקה מקיימת קשר רצוף עם בני משפחות המאושפזים אצלה במחלקה, מייצגת את המחלקה בפני הנהלת המוסד והגורמים החיצוניים, דואגת לשיבוץ עובדים בתחום הסיעוד המגיעים למחלקתה בהתאם לצרכים של המחלקה.

דילוג לתוכן