בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

תזונה בבית אבות סיעודי

תזונה בבית אבות סיעודי

כאשר אנו נאלצים להשאיר את יקירנו בבית אבות סיעודי, אנו מתמלאים בחששות לגבי איכות החיים של האדם הקרוב אלינו, לגבי הטיפול הרפואי, המצב החברתי, וכן איכות המזון אותו יקבל וטיבו.
טיפול תזונתי תומך ומעקב של תזונאית (דיאטנית) מונעים את הידרדרות מצבו של הקשיש ומשפרים את מצבו הבריאותי ואיכות חייו.
בכל בית אבות סיעודי ישנה לפחות "אחראית לשירות תזונאי" אחת (בהתאם לגודל בית האבות או המחלקה הסיעודית) שהיא במקצועה תזונאית שתפקידה לקבוע ולאשר את הרכב התפריט כולל תוספות, וכן ליצור תפריטים מיוחדים ומתן תוספי תזונה למטופלים הזקוקים לכך. על התזונאית לוודא את יישום התפריט המתאים על כל מטופל. התזונאית תהיה אחראית לשילוב המזון בהתאם לתרופות שכל מטופל מקבל ויהיה שיתוף פעולה מלא בינה לבין הצוות הרפואי. תפקידה יהיה חלק בלתי נפרד מהטיפול הרפואי שניתן למטופל בבית האבות הסיעודי.
כל מטופל המתקבל לבית אבות סיעודי יעבור אבחון של האחראית לשירות התזונאי שתקבע את מצבו התזונתי ותייעץ על פתרונות תזונתיים, בנוסף תקבע את הרכב התפריט הכללי (כולל ארוחות ביניים) בדגש על ערכים תזונתיים בהתאם לכל מטופל. הדיאטנית תתבסס על הרגלי אכילה קודמים, מסמכים נלווים וראיון המטופל ומשפחתו. בנוסף, תסתמך הדיאטנית על מצבו התפקודי, מצבו הקוגנטיבי, בדיקות מעבדה, תנודות במשקל ואבחנות רפואיות ותרופות אותן מקבל המטופל. לאחר קביעת מצבו התזונאי של המטופל תקבע תוכנית טיפול תזונאית ע"י האחראית לשירות תזונאי בבית החולים הגריאטרי.
בהסתמך על כך, אנו יכולים להיות בטוחים שיקירנו יקבלו את הטיפול הטוב ביותר גם מבחינה תזונתית במחלקות ובבתי האבות.

דילוג לתוכן