בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

תוכנית טיפול סיעודית בבתי אבות

תוכנית טיפול סיעודית בבתי אבות

תהליך הטיפול המתבצע במחלקה הסיעודית בבית אבות או במחלקה הסיעודית בבית דיור מוגן מתחלק לארבעה שלבים עיקריים אותם נסקור במאמר זה:
אומדן, תכנון, יישום ולבסוף הערכת העבודה הסיעודית.
הטיפול בקשיש הסיעודי מתבצע תוך שמירה ויישום של המסגרת הטיפולית שתוכננה מראש, תוך הגדרת יעדים ברורים לטיפול ועל ידי כך ניתן לאמוד את תוצאות הטיפול.
תוכנית הטיפול היא המסגרת לכל תהליך הטיפול וכוללת בתוכה התייחסות לבעיות הבריאות הנוכחיות של הקשיש, את בעיות הבריאות החזויות ושעלולות להתפתח בעתיד וכן גורמי סיכון אפשריים לתהליך הטיפולי. בעת בניית התוכנית הטיפולית לוקחים בחשבון את הצרכים הפיזיים כמו גם הנפשיים והחברתיים של המטופל ומתן דרכי מניעה לבעיות שאובחנו מבעוד מועד.
התהליך הטיפולי מנחה את עבודת האחות בבית אבות ויוצר מסגרת של טיפול אישי המתמקד בצרכים הספציפיים של המטופל.

אומדן
בעת קליטת המטופל בבית אבות והן באופן שוטף לאחר מכן האחות בבית אבות מבצעת אומדן מנטלי, תפקודי, קוגניטיבי, חברתי ומשפחתי על מנת לזהות בעיות קיימות ובעיות עתידיות העלולות לצוץ תוך תשומת לב לגורמי סיכון רלוונטיים. את האומדן היא מתעדת והוא משמש בסיס לתוכנית הטיפול.

תכנון
על בסיס האומדן בונה האחות תוכנית טיפולים סיעודית תוך מתן דגש ליכולות של המטופל. בתכנון יופיעו יעדי הטיפול לטווח קצר, בינוני וארוך. לרוב אלו יהיו מטרות מדידות המאפשרות מעקב אחרי התקדמות הטיפול.

ביצוע
תפקיד האחות הוא להוציא לפועל את תוכנית הטיפול הסיעודית. הן באופן ישיר על ידה והן באופן עקיף על ידי כך שהיא מוודאת שההוראות מבוצעות על ידי גורם נוסף.

הערכה
האחות מבצעת הערכה של תוצאות הטיפול ומשווה אותם אל מול היעדים המופיעים בתוכנית הטיפול. על סמך ההערכה עורכת האחות במחלקה הסיעודית אומדן חדש וקובעת יעדים המשמשים מסגרת להמשך הטיפול.

מסגרת זמנים
אחות בית האבות מכינה תוכנית טיפול ראשונית למטופל סיעודי בתוך שלושה ימים מרגע קבלת המטופל הקשיש למחלקה הסיעודית. את התוכנית המלאה היא משלימה בתוך כשבועיים על בסיס האומדן שנעשה ומתוך היכרות עם הצרכים השונים של המטופל. חזרה על תהליך זה מתבצע כל 3 חודשים או בהתאם למצב המשתנה של המטופל.

דילוג לתוכן