בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

קוד משרד הבריאות לבתי אבות – בדיקה ללא עלות

קוד משרד הבריאות לבתי אבות – בדיקה ללא עלות

משפחות רבות בהן אחד מההורים בעל צרכים רפואיים או סיעודיים מבינות את הצורך שבהכנסתו למסגרת הכוללת את התמיכה והסעד המתאימים לו, אשר לא תמיד אפשריים בסביבה הביתית. על אף האווירה הביתית והתמיכה החמה אותה יכולים להעניק בני הבית המטפלים בקשיש, קיימים מצבים בהם יש צורך בעזרה רפואית מקצועית או בהשגחה קבועה אותם לא יכולים לספק בני המשפחה. על אף ההבנה כי ההורה אכן זקוק למסגרת ההולמת את צרכיו, לא תמיד קל לגייס את המשאבים הכספיים על מנת לספק אותה, היות ובתי אבות גובים אלפי שקלים (ולפעמים עשרות אלפי שקלים) על שהות של חודש אחד ועבור משפחות רבות מדובר על סכומים הגבוהים מעבר ליכולתן.

מהן האפשרויות למימון עזרה להורה בבית או בבית האבות

על מנת לענות על הצורך של אוכלוסייה הולכת וגדלה של קשישים הנדרשים לעזרה ולמשפחות הנדרשות לממן עזרה זו, קיימים מספר פתרונות: עזרה במימון מטפלת המגיעה אל בית הקשיש מספר משתנה של פעמים בשבוע על מנת לעזור לו, וגם פתרונות מימון. אחד מהפתרונות הללו מוצע על ידי משרד הבריאות, המקציב כספים לצורך זה מתוך התקציב השנתי שלו ומייעד אותו לנדרשים לכך בעזרת הקצאת "קוד".

קוד משרד הבריאות – מה זה ואיך נקבע גובה הסבסוד?

על מנת להיות זכאי לעזרה זו, צריכים להתקיים שני תנאים: למשרד הבריאות צריכים להיות קודים פנויים (קריטריון זה תלוי כאמור בתקציב השנתי המופרש למטרה זו), וכמו כן הקשיש צריך להתאים להגדרות הסעד מבחינה תפקודית ותקציבית.
על מנת לבחון התאמה זו, קיימת וועדה של משרד הבריאות אשר מתוקף תפקידה להעריך את מצבו של הקשיש (האם מסוגל לתפקד עצמונית או מוגדר כסיעודי) וגם את מצבו הכלכלי. על ההגדרה התפקודית והטופס המתאים לכך אחראים אחות ורופא, ואילו על ההגדרה הכלכלית והאישור לכך אחראי עובד סוציאלי. בהתאם להגדרות אלו, נקבע גובה ההשתתפות העצמית הנדרש מהקשיש או מבני משפחתו המתבקשים להשתתף במימון הוצאות האשפוז הסיעודי שלו.

קוד משרד הבריאות לתשושי נפש

אוכלוסייה נוספת של קשישים הזכאים לקוד של משרד הבריאות לצורך מימון אשפוזם הם אלו המוגדרים בתור "תשושי נפש". במקרה זה, נוסף על הטפסים שפורטו מעלה (הגדרה סיעודית וכלכלית) יש להוסיף גם מסמך רשמי מטעם פסיכיאטר או פסיכוגריאטר המאשר את היותו של הקשיש תשוש נפש.

זקוקים למידע נוסף אודות קוד משרד הבריאות צרו קשר לייעוץ ללא עלות >> 072-3340760

דילוג לתוכן