בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

מאמר עמוד ראשי

מאמר עמוד ראשי

בחירת הסיוע הטיפולי המתאים ביותר לקשיש כרוכה בהבנת המצב התפקודי שלו, בהכרות עם האפשרויות השונות המתאימות למצב זה ובהשוואה עניינית בין האפשרויות הללו. התאמת מסגרת המגורים ההולמת את הקשיש מערבת שיקולים רבים.
לאורך תהליך איתור המסגרת המתאימה ניתן להיעזר בייעוץ והכוונה של המומחים שלנו בכל רחבי הארץ, 24 שעות ביממה, ללא תשלום וללא התחייבות. אנו נדאג לספק מידע עדכני בנוגע לאפשרויות השונות, נלווה בסיורים בבתי אבות מתאימים, נסייע בהשגת מימון לאשפוז ונלווה את תהליך הקליטה בבית האבות שנבחר.

בתי אבות – מתאימים לעצמאיים ותשושי גוף, בעלי מגבלות קלות, אשר דרוש להם סיוע חלקי בלבד. כל בית אבות מעמיד לרשות דייריו מקבץ קבוע של שירותים, המותאם לאופייה של האוכלוסייה המתגוררת בו ולצרכיה, ושונה מהמקבץ הניתן בבית אבות אחר. בית אבות נחשב למעון, ועליו לפעול תחת פיקוח של משרד הרווחה ועם רישיון מטעמו. מימון שהותו של קשיש בבית אבות יכול להיות פרטי או במסגרת סיוע של גורמי רווחה עירוניים.
דיור מוגן – מיועד לקשישים עצמאיים. בית הדיור המוגן מספק לדייריו אפשרויות שונות לשירותים פיזיים, אישיים וחברתיים, וכל קשיש בוחר מתוכן את אופי השירותים הרצויים לו ואת מינונם. הקשיש ממשיך לעצב את חייו ולחיות אותם כרצונו, בתוך מסגרת של בית משותף. בית דיור מוגן אינו פועל תחת פיקוח או ברישוי ממשלתי, והרשויות אינן מסייעות במימון השהות בו.
בתי אבות סיעודיים – מיועדים לקשישים המוגדרים כסיעודיים בלבד. כל בתי האבות הסיעודיים מספקים שירותים בסיסיים אחידים, והם נבדלים זה מזה בשירותים נלווים שהם מעניקים, וכן ברמת המלונאות. בית אבות כזה חייב להימצא תחת פיקוח רציף של אגף הגריאטריה במשרד הבריאות ולפעול רק עם רישיון מטעמו. מימון השהות בבית אבות סיעודי יכול להיות פרטי או בעזרת 'קוד אשפוז ממשרד הבריאות', המאפשר לזכאים לקבל סיוע במימון האשפוז ממשרד הבריאות, בהתאם ליכולת הכלכלית של המשפחה.
בתי אבות לתשושי נפש – לרוב מדובר במחלקה לתשושי נפש בתוך מוסד גריאטרי, והיא מיועדת אך ורק לחולים המוגדרים כתשושי נפש שאינם סיעודיים. לעתים היא נקראת גם 'מחלקה מוגנת', משום שהדיירים נשארים באזור המוגן ע"י דלת סגורה. הקשיש ומשפחתו יכולים לבחור בין מחלקות מוגנות שונות, המספקות שירותים בסיסיים אחידים, אך שירותים נלווים שונים. על בית אבות לתשושי נפש להימצא תחת פיקוח רציף של אגף הגריאטריה במשרד הבריאות ולפעול עם רישיון מטעמו. השהות בבית אבות כזה ממומנת באופן פרטי או בסיוע ממשרד הבריאות, באמצעות הליך 'קוד אשפוז ממשרד הבריאות'.
בתי אבות לעצמאיים – זוהי מסגרת הנותנת מענה לקשישים עצמאיים הנדרשים למעט עזרה בפעולות היומיום. בית אבות לעצמאיים מעניק מעטפת שירותים מסביב לצרכים של הדיירים. השירותים שמעניק בית האבות הינם: פעילויות חברתיות, שירותי אבטחה, ניקיון, מזון, שירותים רפואיים וכן הלאה.
הגיוון הרב ביכולות, במגבלות ובצרכים של בני גיל הזהב הביא להקמתן של מסגרות שונות למגורים. בחירת המסגרת המתאימה ביותר עבור כל אדם חשובה לשמירה על שגרת החיים שלו ושל בני משפחתו ולקיום אורח חיים פעיל ונוח ככל האפשר.

דילוג לתוכן