בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

לימודי ניהול בתי אבות

לימודי ניהול בתי אבות

כיום מהוווים הקשישים כ-10% מהאוכלוסיה בישראל, ושיעור זה נמצא במגמת עלייה מתמדת.
עם השיפור באיכות החיים ישנם יותר ויותר מוסדות הממלאים את התומכים באוכלוסיה זו ובכללם:
בתי אבות, דיור מוגן , בית אבות סיעודי, מוסדות לתשושי נפש, מרכזי יום, נופשונים ועוד

על מנת להכשיר את הצוות המטפל מפעילות המוסדות להשכלה גבוהה בישראל מסלולי לימוד שונים כגון עבודה סוציאלית, לימוד הזיקנה וכן ניהולבתי אבות.

לימודי ניהול בתי אבות
הקורס לניהול בתי אבות נועד להקנות את הכלים הדרושים על מנת לנהל מוסד הנותן שירותים לקשיש. בין הכלים הללו ניתן למנות: ניהול ארגון, ניהול פיננסי, ניהול כוח אדם, קבלת החלטות, תקשורת ארגונית ואישית, סגנון ניהולי, ניהול משברים וכו'. חלק זה של הקורס אינו שונה מהותית מתכני לימוד של קורסים דומים בניהול למעט חלקים העוסקים בנושאים כגון קצבאות, צוואות, ביטוח סיעודי וכדומה. החלק הנוסף של הקורס מלמד על נושא הזיקנה ובפרט מאפיינים פסיכולוגיים, סוציולוגיים ואנושיים, מאפיינים בריאותיים, יחסים עם הדור השני והשלישי, פיזיולוגיה ופסיכוגריאטריה.

משך הקורס
משך הלימודים לניהול בתי אבות שונים בין האוניברסיטאות השונות. באוניברסיטת תל אביב נלמד הנושא במשך שנתיים ואילו באוניברסיטת בר אילן משך הקורס הוא שלושה סימסטרים.

תעודת מנהל בית אבות
התעודה מוענקת מטעם בית הספר לעבודה סוציאלית ומקנה הכרה בידע הנרכש במהלך הלימודים.

למי מיועדים הלימודים?
הלימודים מיועדים לבעלי תואר ראשון או אנשים שהתנסו בעבודה עם בני גיל הזהב ורוצים להתפתח מבחינה מקצועית, הן כעצמאיים והן כשכירים במערכות השונות. במהלך הלימודים נוצרים קשרים אישיים עם אנשים העוסקים בקשת רחבה של נושאים בתחום: מנהלי בתי אבות, עובדים סוציאליים, אחיות, יועצי השמה, מנהלי מרכזי יום, מנהלי תפעול, מנהלי שיווק ועוד.
הלימודים מוסיפים עניין ופותחים פתח לתחומים שונים ומגוונים שאינם מצויים בחיי היומיום ומהווים העשרה והתפתחות.
תנאי נקבלה משתנים ממוסד למוסד אך המאפיינים המשותפים דורשים תואר ראשון. בנוסף ישנה ועדת קבלה אשר מסננת את המועמדים לקורס ובוחרת את המתאימים ביותר. ועדת הקבלה יכולה גם לאשר את הקבלה של מועמדים אשר לא עומדים בתנאי הסף של הלימודים אולם יש להם ניסיון עשיר בעבודה עם קשישים.

דילוג לתוכן