בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

בתי אבות בראשון לציון

בתי אבות בראשון לציון

בתי האבות הנמצאים בראשון לציון נהנים מנוחות ההגעה והגישה המאפיינת מוסדות הממוקמים במרכז הארץ. למרות זאת, מוסדות אלו אינם מאופיינים בהמולה העירונית המאפיינת את מרכז הארץ והם לרוב טובלים בירק ומוקפים בגינה מטופחת המשמשת את הדיירים להתרגעות וטיולים. רוב בתי האבות מיועדים לקליטת מספר רב של קשישים ומכילים מספר מחלקות בהתאם – כאלו המיועדות לקשישים המסוגלים לתפקד באופן עצמאי וגם כאלו הצריכים עזרה רבה וצמודה יותר לצרכי היומיום. רוב בתי האבות בראשון לציון מכילים בין 3 ל-4 מחלקות על מנת להתאים את עצמם לצרכים המגוונים של קשישים שונים.
בית האבות המרכז הגריאטרי של ראשון לציון מיועד לקליטתם של קשישים רבים: כאלו המוגדרים כעצמאיים, כתשושי נפש, כתשושים וכסיעודיים. המוסד, הפועל תחת פיקוח משרד הרווחה ומשרד הבריאות, מיועד לקלוט מאות קשישים, עשרות בכל מחלקה הקיימת בו. כמו כן, הוא מציע סל נרחב ביותר של עזרה ושירותים הן לקשיש והן לבני משפחתו: עזרה כספית או השאלת ציוד ביתי, ייעוץ טלפוני, פעילות לבני המשפחה של הקשיש, הערכה תפקודית וטיפולים רפואיים שוטפים ועוד. נוסף על אלו קיימים במקום מתקנים רבים לרווחת הדיירים כגון בית הכנסת הפועל במתחם בית האבות, שירותי הסעות, ארוחות המוגשות באופן יומי ועוד.
בית אבות נוסף הנמצא בראשון לציון הוא אחוזת ראשונים. גם בבית אבות זה פועלות המחלקות לקשישים סיעודיים, או תשושים, אך נוסף על כך ניתן למצוא בו גם שירותים המתאימים לקשישים המוגדרים כעצמאיים או לחילופין סיעודיים מורכבים. על פי ההגדרות בנושאים אלו, קשישים עצמאיים נחשבים אלו המסוגלים לבצע את הפעולות החיוניות עבורם לצורך תפקוד יומי תקין: הווי אומר היכולת לאכול, להתרחץ, להחליף בגדים וגם להתנייד ממקום למקום (לפחות למקחרים קצרים מאוד) באופן עצמאי. קשיש המוגדר כסיעודי מורכב לעומת זאת, לא רק שאינו מסוגל לבצע את חלקן או רובן של פעולות אלו בכוחות עצמו ונדרש לעזרת הצוות הסיעודי, אלא שנוסף על כך אובחן אצלו מצב רפואי המצריך השגחה רפואית צמודה (כגון תחלואה כרונית קשה, הזנה מצינורית וכו').

דילוג לתוכן