בתי אבות דיור מוגן וסיעוד בישראל
יעוץ והכוונה חינם 24 שעות

בית אבות או דיור מוגן

בית אבות או דיור מוגן


בית אבות או דיור מוגן?


כאשר מגיע הזמן לעבור להשתכן במסגרת אחרת, מאשר הבית הפרטי שלכם, זה אף פעם לא קל. גם אם המעבר הוא למסגרת דיור הכי יוקרתית זה מסמל התחלת תקופה חדשה, שצריך לדעת לקבל אותה. אנשים תמיד מתקשים לעשות שינויים בחיים, גם אם זה לטובה. לכן כשמחפשים פתרון דיור לקשישים חשוב מאוד להתחשב בכל ההיבטים של ההחלטה הזאת.


לא מעט קשישים עושים את ההחלטה הזאת. דיור מוגן – כשמו הוא, פתרון דיור שבא לעזור ולהגן על הקשיש שבגלל גילו כבר מתקשה לתחזק את הבית ולדאוג לעצמו בכוחות עצמו.


ניתן למצוא הרבה מקורות מידע המדברים על הבדלים בסוגי מסגרות, מהי ההגדרה של בית אבות ומה ההגדרה של דיור מוגן.


לפני שהתחלתי לבדוק את הנושא הייתי בטוחה שדיור מוגן זה השם היותר יפה לבית אבות.


אך מתברר שקיימים הבדלים ומדובר במסגרות טיפול שונות.


דיור מוגן.


דיור מוגן לרוב יאוכלס על ידי קשישים עצמאים, המסוגלים לדאוג לעצמם. במסגרת זאת הדיירים נהנים מהרבה פעילויות מגוונות וחיי חברה עשירים. משרד הבריאות לא משתתף בהוצאה על דיור מוגן. בדרך כלל יש דמי כניסה למקום (תשלום חד פעמי) וגם תשלום חודשי. שכר דירה זה לא כולל הוצאות נוספות, כגון ניקיון ואוכל.


נכון, גם במסגרת דיור מוגן יש מחלקות לקשישים שלא מסוגלים לטפל בעצמם, וזאת מחלקה נפרדת מיחידות דיור בדרך כלל והיא בפיקוח של משרד הבריאות.


בית אבות.


ישנם בתי אבות המיועדים לקשישים עצמאים והשוני מדיור מוגן הוא באפשרויות תשלום.  משרד הבריאות בדרך כלל משתתף בהוצאות של בתי אבות. תשלום של דמי כניסה לא קיים ותשלום חודשי כולל את כל ההוצאות, כולל ניקיון ותזונה.


בבתי אבות ישנם מחלקות לקשישים סיעודיים, נכים ותשושים (חולי אלצהיימר וכדומה) הדורשים טיפול מסביב לשעון.


חשוב מאוד לשים לב ולדרוש אישור של משרד הבריאות להפעלת בית אבות. בית אבות שאין לו אישור, לא נמצא בפיקוח של משרד הבריאות ומוגדר כבית אבות פיראטי. קשישים במקום כזה עלולים להיות נתונים להזנחה או התעללות , וכשמדובר בקשישים סיעודיים או תשושים, יתכן שבני המשפחה גם לא יוכלו לגלות את המצב האמיתי.


לכן חשוב להקפיד על בחירה נכונה של מסגרת, מקום מוכר, בעל ניסיון ופיקוח צמוד.


כדאי להגיע ולהתרשם מהמקום לפני ההחלטה הסופית. מומלץ לדבר עם אנשי הצוות (לא רק מנהל המקום) ולשאול את הדיירים הוותיקים את דעתם לגבי המקום.


יש יתרון גם לכך שדיור מוגן או בית אבות יהיה ממוקם באזור גיאוגרפי מוכר לקשיש, קרוב למקום בו הוא גר רוב חייו. כך יוכל לשמור על קשר עם חברים שלו מחוץ למסגרת וגם ביקורים אצל קרובי משפחה יהיו קלים יותר.

דילוג לתוכן